Страницы

თემატური გეგმები

თემატური ერთეული
თემატიკა
დრო
სტრატეგია
     მიზანი
რესურსი
შეფასება
1
,,სიბრძნე-სიცრუისა“.
სულხან -საბა ორბელიანის ბიოგრაფია

რა ვიცი-რა მინდა ვიცოდე-რა გავიგე
კვლევა-ძიების და პრეზენტაციის უნარების განვითარება
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო. დამხმარე ლიტერატურა:
ინტერნეტი
განმსაზღვრე
ლი, განმავითარებელი.
2
,,სიბრძნე-სიცრუისა“.
სულხან -საბა ორბელიანის იგავ-არაკი
,, იხვი და მყვარი“

კითხვისთვის მზადება-პროვოცირება.წინა კლასში შესწავლილი იგავ-არაკების
გახსენება.გონებრივი იერიშის რუკის შევსება.ტექსტის კომენტირე ბული კითხვა. გეგმის შედგენა. მწერლის ენაზე დაკვირ-ვება. კითხვა-პასუხი.
წინარე ცოდნის გააქტიურება,იგავ -არაკთა სპეციფიკის გამოკვეთის,მხატვრუ
ლინ  ტექსტის კითხვისა და გააზრე
ბის , მწერლის ენაზე დაკვირვების უნარის განვითარება.ლექსიკური მარაგის გამდიდრე
ბა.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო დამხმარე ლიტერატურა:სულხან -საბა ორბელიანის იგავ-არაკთა კრებული.

განმსაზღვრე
ლი, განმავითარებელი.ურთიერთ
შეფასება.
3

სულხან -საბა ორბელიანის იგავ-არაკი
,, იხვი და მყვარი“

სულხან-საბა ორბელიანზე მოძიებული ინფორმა-ციის  პრეზენტაცია. ტექსტის შინაარსის გადმოცემა  თანამედროვე ენით.ვენის დიაგრამის შედგენა.კითხვა-პასუხი.
პრეზენტაციის, მოქმედი გმირების
თვისებების  გამოკვე
თის და არგუმენტი
რებული მსჯელობის  უნარის განვითარება,. იგავ-არაკის სიბრძნის წვდომა.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელოდამხმარე ლიტერატურა:სულხან -საბა ორბელიანის იგავ-არაკთა კრებული.

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.

4

სულხან -საბა ორბელიანის იგავ-არაკი ,,მეფე და მისი შვილი.“


კითხვა-პასუხი. ტექსტის ჩუმი კითხვა და მისი შინაარსის თანამედროვე ენით გადმოცემა.პერსონაჟ
თა ქცევის მოტივზე დაკვირვება.
დამოუკიდებელად მუშაობის ,გააზრების, წაკითხულის თხრობით გადმო ცემის, პერსონაჟთა ქცევის მოტივებზე მსჯელობის უნარის, საკუთარი აზრის უნარის  დასაბუთება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო დამხმარე ლიტერატურა:სულხან -საბა ორბელიანის იგავ-არაკთა კრებული.

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
5

სულხან -საბა ორბელიანის იგავ-არაკი ,,მეფე და მისი შვილი.“


კითხვა-პასუხი.სიბრძნისა და სიცრუის გამიჯვნა.მწერლის  სათქმელის ამოცნობა. ლექსიკურ  ერთეულებზე დაკვირვება  და მათი განმარტება.
არგუმენტირებული მსჯელობის, საკუთარი აზრის დასაბუთების,
ლექსიკონზე მუსაობის უნარის  განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო დამხმარე ლიტერატურა:სულხან -საბა ორბელიანის ლექსიკონი.

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.თვითშეფასება.
6

სულხან -საბა ორბელიანის იგავ-არაკი  ,,გლახაკი და ქილა ერბო.“

ტექსტის კომენტირებული კითხვა, გაუგებარ სიტყვებზე დაკვირვება და მათი ახსნა.კითხვა-პასიხი.ტექსტის შინაარსის წერილობით გადმოცემა.
კომენტირებული კითხვის , მოსმენის, გააზრების უნარის განვითარება.წერის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო დამხმარე ლიტერატურა:სულხან -საბა ორბელიანის ლექსიკონი.

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
7

სულხან -საბა ორბელიანის იგავ-არაკი  ,,გლახაკი და ქილა ერბო.“

კითხვა-პასუხი, დისკუსია:
,,ქარის მოტანილს ქარი წაიღებსო.ფუძეგაორკეცებულ რიცხვით სახელებზე დაკვირვება .
დისკუსიაში მონაწილეობის, საკუ
თარი აზრის ჩამო
ყალიბების, არგუმენტირებული მსჯელობის უნარის განვითარება.ფუზეგაორკეცებულ არსებით სახელტა მართწერის წესების გამოყენება  პრაქტიკული მუშა
ობისას.
დაფა, ცარცი, სამუშაო რვეულები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
8

აკაკი წერეთლის
,, კატა და ლომი“

კითხვისთვის მზადება-პროვოცირება(მასწავლებელი კითხულობს სულხან -საბა ორბე ლიანის იგავ-არაკს-,, კატის გაზრდილი     ლომი“.)აკაკი წერეთლის როგორც იგავ-არაკული ჟანრის განმავითარე ბლის როლზე ყურად ღების გამახვლებაი       ლექსის გამომეტყ ველებით  კითხვა.    გაუგებარი სიტყვების ახსნა.ტექსტის გაგებაზე ორიენტირებული კითხვების დასმა.
მოსმენის, პოეტური ტექსტის აღქმის,მსჯელობის, კითხვებზე პასუხის გაცემის, ტექსტის გააზრების ,ენობრივ-გრამატიკული ფორმების აღქმა და მართებულად გამოყენება შესაბამის სამეტყველო სიტუ
აციაში.
მე-6 კლასის სახელმძღვანე
ლო, ა დამხმარე ლიტერატურა:აკა
კი წერეთლის მიერ შექმნილი და მის მიერ ნათარგმნი იგავ-არაკთა კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
9

აკაკი წერეთლის
,, კატა და ლომი“.

კითხვა-პასუხი, გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში,იგავ-არაკის დედააზრის ამოცნობაზე მუშაობა,პარალელების გავლება შესწავლილ ლიტერატურულ ნაწარ
მოებთან.
კითხვებზე პასუხის გაცემის , მსჯელობის, გამომეტყველებითი კითხვის უნარის,სესწავლილ ლიტერატურულ ნაწარმოებებთან პარა
ლელების გავლების უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანე
ლო, დამხმარე ლიტერატურა:აკა
კი წერეთლის მიერ შექმნილი და მის მიერ ნათარგმნი იგავ-არაკთა კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
10

    ხალხური ,,ფილოსოფო
სი და ვირი“

ტექსტის კომენტირებული კითხვა.ლექსიკონზე მუშაობა.კითხვა-პასუხი.
კომენტირებული კითხვის, მოსმენის, კითხვების დასმის უნარის განვითარება. ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანე
ლო, დამხმარე ლიტერატურა:ეზოპეს იგავ-არაკები

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
11

    ხალხური ,,ფილოსოფო
სი და ვირი“

კითხვა-პასუხი. ორმხრივ ჩანაწერთა დღიური.იგავ-არაკის დედააზრის ამოცნობაზე მუსაობა.
პერსონანაჟთ ქცევის მოტივთან დაკავ
შირებული ციტატების ამოწერის და კრიტი- კულ -ემოციური კომენტარის დართვის უნარის განვითარება, რომელიც დაეხმა რებათდ დამოუკი დებლად ახსნან პერსონაჟის ქცევის მოტივი და ნაწარმოების მტავარი სატქმელის უნარის ამოცნობის განვითა რებას.
მე-6 კლასის სახელმძღვანე
ლო,ფორმატები მარკერები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
12

ხალხური
,, ბედი და იღბალი“

კითხვისთვის მზადება-პროვოცირება.შესწავლილი ძღაპრების გახსენება და მათ დამახასიათებ
ბელ თავისებურებებზე საუბარი.ტექსტის კომენტირებული კით ხვა.Tდიაგრამის შედგენა.კითხვა-პასუხი.
კონკრეტული მაგალი თების მოშვე ლიებით ზღაპრისთვის დამა ხასიათებელი დაუჯე რებელი და ნამდვილი ამბების გამიჯვნა ერთმანეთისგან.

მე-6 კლასის სახელმძღვანე
ლო.ფორმატები, მარკერი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
13

ხალხური
,, ბედი და იღბალი“

შედგენილი გეგმის მიხედვით ტექსტის შინაარსის გადმო
ცემა.კითხვა-პასუხი.
მეტყველების კულტურის ამაღლება,არგუმენტირებული მსჯელობის უნარის განვიათარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანე
ლო.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
14

ხალხური
,, ბედი და იღბალი“

შედგენილი გეგმის მიხედვით ტექსტის შინაარსის წერილობით გადმოცემა.ენობრივ მასალაზედაკვირვება.სახელებისაგან ნასახე
ლარი ზმნების მღებაზე ვარჯიში. ტექსთიდან მათი ამოწერა.
წერის კულტურის ამაღლება, იგავის მთავარი სათქმელის ამოცნობა. ნასახელარი ზმნების წარმოების უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანე
ლო. დამხმარე ლიტერატურა:ა. შანიძის ქართული ენა.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
15

გერმანული ხალხური ძღაპარი
,, როგორ ეძებდა გლეხი სამართალს“

კითხვისთვის მზადება-პროვოცირება.მასწავლებლისგან ტექსტის ყველაზე საინტერესო მონაკვეთის წაკითხვა. და კითხვების დასმა წაკითხულის ირგვ
ლივ.ტექსტის კომენ
ტირებული კითხვა.
გეგმის შედგენა.კითხვა-
პასუხი.
მოსმენის, მოსწავლეტა ფანტაზიური აზროვ ნების ჩამოყალი
ბება.კომენტირებული კითხვის გეგმისშედგე -ნის უნარის განვითარება.
ხალხური
,, ბედი და იღბა
ლი“.დამხმარე ლიტერათურა:
,, გერმანული როლი ზღაპრები“
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
16

გერმანული ხალხური ძღაპარი
,, როგორ ეძებდა გლეხი სამართალს“

ტექსტი ჩუმი კითხვა, წაკითხულის გეგმის შედგენა,წაკითხულის შინაარსის გადმო
ცემა.კითხვა-პასუხი.
დამოუკიდებელი მუშაობის, გაბმული მეტყველების უნარის, ანალიზის, არგუმენტი
რებული მსჯელობის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანე
ლო. დამხმარე ლიტერატურა:გერმანული ძღაპრეპი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
17

გერმანული ხალხური ძღაპარი
,, როგორ ეძებდა გლეხი სამართალს“

კითხვა-პასუხი, გონერივი იერიშის რუკიშ შედგენა პერსონაჟის დასახასი-
ათებლად.კიტხვა-პასუხი.
მეტყველების კულტურის ამაღლება,არგუმენტირებული მსჯელობის უნარის განვიათარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
18

გერმანული ხალხური ძღაპარი
,, როგორ ეძებდა გლეხი სამართალს“

კითხვა-პასუხი. ტექსტის  სამეტყველო ეტიკეტსა და ფრაზე ოლოგიზმებზე დაკვირვება და მათი გამოყენებით წინადა დებების შეგენა.
ტექსტის სამეტყველო ეტიკეტზე დაკვირვებით პერსონაჟთა თვისებებისა და მათი  დანიშნულების განსაზღვრა.გჯგუფური მუშაობის ,ნაწარმოების სათქმელის ამოცნობის აუნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.ფორმატები, მარკერები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
19

სერგო კლდიაშვილის ,,ყანჩა და კაკა
ბი“.

ინფორმაციის მიწოდება სერგო კლდიაშვილ
ზე.კითხვისთვის მზადება-პროვოცირება გონებრივი იერიშის რუკის შედგენით.ტექ
სტის დამოუკიდებლად კითხვა. წაკითხულსა  და მოვლენათა შემდგომ განვითარებაზე აზრის გამოთქმა.
წინარე ცოდნის გააქტი
ურების, დამოუკი
დებელი მუშაობის, საკუთარი აზრის გამოთ ქმის უნარის განვი თარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.დაფა , ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
20

სერგო კლდიაშვილის ,,ყანჩა და კაკა
ბი“.

კითხვა-პასუხი. ტექსტის ჩუმი კითხვა.წაკითხულის შინაარსის  გადმოცემა.
აღწერილი საცხოვ
რებელი  ადგილების ამოწერა.გაუგებარ სიტ
ყვებზე ყურად
ღების გამახვილება.
ჩუმი კითხვის, შინაარსის გადმოცემის,ტექსტიდან ციტატების ამოწერისა და კომენტარის გაკეთების უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
ფორმატები, მარკერები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
21

სერგო კლდიაშვილის ,,ყანჩა და კაკა
ბი“.

გეგმის შედგენა და მისი მიხედვით შინაარსის გადმოცემა.კითხვა-პასუხი. მხატვრული  ხერხების ამოწერა.
გეგმის შედგენის, შინაარსის გადმოცემის, მხატვრულ ხებზე მუშაობის, მათი  ფუნქციის ახსნა.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
დაფა, ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.


სერგო კლდიაშვილის ,,ყანჩა და კაკა
ბი“.

აღწერითი ტექსტის შექმნა:,,ჭაობიანი ველი წინათ და ახლა“. ნაწარმოების  ტემის ამოცნობა.ტექსტიდან სხვადასხვა შინაარსის წინადადებების ამოწერა. .
აღწერითი ტექსტის შედგენის,არგუმენტირე
ბული მსჯელობის, ჯგუფური მუშაობის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
ფორმატები, მარკერები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
22

სემაჯამებელი სამუშაო №4


სწავლების ხარისხის გაკონტროლება.
შემაჯამებელი სამუშაოს რვეულები.
შემაჯამებელი.
23

სერგო კლდიაშვილის ,,ყანჩა და კაკა
ბი“.

კითხვა-პასუხი,.ტექ-სტიდან სხვადასხვა შინაარსის წინადა
დებების ამოწერა.
წინარე ცოდნის გააქტიურება.სხვადასხვა შინაარსის წინადა
დებების  ამოცნობის და ამოწერის ,სასვენი  ნიშნე
ბის დასმის წესების  გამოყენების უნარის   გამომუშავება სხვადასხვა შინაარსის წინა
დადებებთან.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
სამუშაო რვეულები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
24

სერგო კლდიაშვილის ,,ყანჩა და კაკა
ბი“.

კიტხვა-პასუხი, შესწავლილ ნაწარმო
ებთან პარალელის გავლება  ვენის დიაგრამის შედგენით
კრიტიკული აზროვნე
ბის, არგუმენტირებული მსჯელობის, ლიტერატურული პარა
ლელების გავლების უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
სამუშაო რვეულები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
25
ადამიანი და ბუნება.
ვაჟა-ფშაველას
,, უნუგეშო          ყოფნა“

კითხვისათვის მზადება-პროვოცირება:ვაჟა-ფსაველას შესწავლილი ნაწარმოებების გახსე
ნება.მწერლის ბიოგრაფი
ული ცნობების მოძი
ება.პრეზენტაცია მოძიებული მასა
ლისა.ლექსის კომენ
ტირებული , გამომე
ტველებითი კით
ხვა.უცნობი სიტყვების ახსნა.პერიფრაზირება.
ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების, პრეზენტაციის,მხატვ
რული კითხვის, პერიფრა
ზირების უნარის განვიტარება.ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
მე-6 კლასის სახ.კომპიუტერი,დამხმარე ლიტ: ქართველი მწერ
ლები სკოლა
ში.ფორმატები, მარკერები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
26

ვაჟა-ფშაველას
,, უნუგეშო          ყოფნა“

კითხვები ტექსტის გაგებაზე ორიენტირე
ბული.ინფორმაციის მიწოდება : რა არის  გაპიროვნება.ლექსის მხატვრულ კითხვაში ვარჯიში.
დაკვირვების, საკუთარი აზრის გამოთქმის, არგუმენტირებული მსჯელობის, პოეტური ტექსტის აღქმის უნარის გამომუშავება.
მე-6 კლასის სახ.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
27

ვაჟა-ფშაველას
,, უნუგეშო          ყოფნა“

კითხვა-პასუხი. ლექსის გამომსახველობით მხარეზე დაკვირ
ვება.გონებრივი იერიშის რუკის შევსება ზედსართავი სახე
ლებით.
მსჯელობის, წინარე ცოდნის გააქტი
ურების,ზედსართავი სახელებით ლირიკული გმირის დახასიათება.
მე-6 კლასის სახ. დაფა, ცარცი. ვაჟა ფშაველას ლექ
სების კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
28

ვაჟა-ფშაველას
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“

ინფორმაციის მიწოდება ნაწარმოების ირგ
ვლივ.ინფორმაციის მოძიება წყვილჩლი
ქოსან ცხოველთა გვარზე.ტე ქსტის კომენტირებული კითხვა.კითხვა-პასუხი. მხატვრულ ხერხებზე ყურადღების გამახ
ვილება.
მოსმენის , ინფორმაციის დამახსოვრების, კომენ
ტირებული კითხვის, მხატვრული ხერხების ფუნქციის განსაძღვრის უნარის გამომუშავება.
მე-6 კლასის სახ.ვაჟა -ფშაველას თხზულებათა კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
29

ვაჟა-ფშაველას
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“

კკითხვა-პასუხი. კით ხვა-ნიშანთა სისტემის გამოყენება.წაკითხუ
ლის შინაარსის წერი ლობით გადმოცემა.გა
უგებარი სიტყვების ახსნა.

დაკვირვების , გააზრების უნარის განვითა
რება.წერის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის სახ.ვაჟა -ფშაველას თხზულებათა კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
30

ვაჟა-ფშაველას
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“

ტექსტის კომენტი
რებული კითხვა, გეგმის შედგენა,კითხვა-პასუხი,აღწერითი ტექს
ტის შექმნა.დიალოგის  და მასთან დაკავშირე
ბულ მართლწერის წესებზე ყურადღე
ბის გამახვილე
ბა.კითხვა-პასუხი.
მოსმენის, კომენტარების გაკეთების, აღწერითი ტექსტის  შემნის,უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ.ვაჟა -ფშაველას თხზულებათა კრებული.სამუშაო რვეულები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
31

ვაჟა-ფშაველას
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“

ტექსტის აბზაცებად დაყოფა,დასათაურება და შინაარის გადმოცემა.აღწერითი ტექსტის შექმნა.დიალექ
ტურ ი სიტყვე ბის სალიტერატურო ქართულიში დამკვიდ
რებული სიტყვების შექმნით.კითხვა-პასუხი.
აღწერითი შინაარსის ტექსტისშექმნის, მსჯელობის უნარის განვითარება. ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
მე-6 კლასის სახ.ვაჟა -ფშაველას თხზულებათა კრებული.სამუშაო რვეულები.
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
32

ვაჟა-ფშაველას
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“

კითხვა-პასუხი. კით ხვა-ნიშანთა სისტემის გამოყენება.წაკითხუ
ლის შინაარსის წერი ლობით გადმოცემა.გა
უგებარი სიტყვების ახსნა.

დაკვირვების , გააზრების უნარის განვითა
რება.წერის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის სახ.ვაჟა -ფშაველას თხზულებათა კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
33

ვაჟა-ფშაველას
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“

კითხვა-პასუხი. მსახიობ მედეა ჩახავას მიერ  მხატვრულად წაკით ხული ნანაწერის ჩანაწერის მოსმენა.
მსჯელობის, მოსმენის, ჩანაწერის მოსმენის და გამოწვეულ ემოციებზე მსჯელობის უნარის გამომუშავება.
მე-6 კლასის სახ.კომპიუტერი, დისკი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
34

ვაჟა-ფშაველას
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“

კითხვა-პასუხი. გონებრივი იერიშის რუკა.  პერსონაჟის დასახასიათებლად.მხატვრულ გამომსახ
ველობითი ხერხების ამოწერა და დაჯგუფება.
პერსონაჟის ქცევის მოტივების  ამსახველი ციტატების მოტანა, არგუმენტირებული მსჯელობის, მხატვრული ხერხების ფუნქციის განსაძღვრა.
მე-6 კლასის სახ.დაფა, ცარცი, სამუშაო რვეულები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
35

ვაჟა-ფშაველას
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“

კითხვა-პასუხი, ტექსტიდან სხვადასხვა შინაარსის წინადა
დებების ამოწერა,ნაც ვალსახელზე წინარე ცოდნის გააქტი ურება.კუთვნილლებითი ნაცვალ სახე ლისა და არსებითი სახელების ერთად ბრუნება.თხზულების შექმნა: დედაშვილობა.

სხვადასხვა შინაარსის წინადადებების გარჩე
ვის,დაჯგუფების,ნაცვალსახელისა და არსებითი სახელის  სწორად ბრუნების ,თხზულების შაქმნის უნარის განვი
თარება.
მე-6 კლასის სახ.დაფა, ცარცი, სამუსაო რვეულები და ფურცლები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
36

შემაჯამებელი სამუსაო№5


მიმდინარე ცოდნის მონიტორინგი.
შემაჯამებელი რვეულები.
შემაჯამებელი.
37

ვაჟა-ფშაველას
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“

კითხვა-პასუხი. თხზულებიშ შექმნა: ადამიანი და ბუნება.
თხზულების შექმნის უნარის გამომუშავება.
სამუშაო ფურცლები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
38

ფ.ზალტენის
,,ბემბი“

კითხვისთვის მზადება-
პროვოცირება:წინასწარ მოძიებული მასალის,, საქართველოს წითელ წიგნში შეტანილი იშვითი ცხოველე
ბის“პრეზენტაცია.მასწავლებლის მიერ ფელიქს ზალტენიშ შესახებ ინფორმაციის მიწოდე
ბა.ტექსტის დაყოფა და კომენტირებული ითხვა.
უცხო სიტყვების ახსნა.
მოსმენის ,  პრეზენტა
ციის,ინფორმაციის დამახსოვრების, კომენ ტირებული კითხვის უნარის განვითარება.
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
მე-6 კლასის სახ. კომპიუტერი.ენციკლოპედია.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
39

ფ.ზალტენის
,,ბემბი“

კომენტირებული კითხვა. მხატვრულ გამომსახველობით ხერ
ხებზე ყურადღების გამახვილება,უცნობი სიტყვების ახსნა.
კომენ ტირებული კით
ხვის უნარის განვითა
რება.ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.მხატვრული ხერხების ფუნქციის განსაძღვრა.
მე-6 კლასის სახ.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
40

ფ.ზალტენის
,,ბემბი“

კითხვა-პასუხი.ჩუმი კითხვა, წაკითხულის შინაარსის  გადმოცემა.
კითხვებზე პასუხის გაცემის, მეტყველების უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
41

ფ.ზალტენის
,,ბემბი“

ნაწარმოების გეგმის შედგენა და მისი მიხედვით ტექსტის შინაარსის  მოყოლა გაბმული მეტყველე
ბით.კითხვა-პასუხი.
გეგმის შედგენის, გაბმული მეტყველების , მსჯელობის უნარის განვითარება.

მე-6 კლასის სახ.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
42

ფ.ზალტენის
,,ბემბი“

კითხვა-პასუხი. ვენის დიაგრამის შევსე
ბა.კითხვა-პასუხი.
წინა გაკვეთილზე შესწავლილ მასალასთან პარალელის გავლების,
მსგავსება-განსხვავების აღმოჩენის, არგუმენ
რირებული მსჯელობის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ. დაფა , ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
43

ფ.ზალტენის
,,ბემბი“

კითხვა-პასუხი. წინარე
ცოდნის გააქტიურება, ტექსტიდან იმ წინადა
დებების ამოწერა, რომელშიც წარმოდ
გენილია მე-3 პირის ნაცვალსახელი.მეტყველების ეტიკეტზე დაკვი
რვება.ნაწარმოების სათქმელის ამოცნობა.
მსჯელობის,მწერლის ენაზე დაკვირვების და მისი ფუნქციის განსაზღვრის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
44

ნ. დუმბაძის ,,ხაზარულა.“

კითხვისთვის მზადებაინფორმაციის გახსენება ნოდარ დუმბაძეზე და გონებრივი იერიშის რუქის შვსება.მასწავ ლებლის მიერ დამა ტებითი ინფორმაციის მიწოდება მწერალ
ზე.ტექსტის კომენტი
რებული კითხვა.უცნო ბი სიტყვების ახსნა.
ჯგუფური მუშაობის, პრეზენტაციის, მოსმენის, კომენტირებული კითხვის  უნარის განვითა რება.ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
 დამხმარე ლიტერატურა:ნ. დუმბაძის თხზულებების კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
45

ნ. დუმბაძის ,,ხაზარულა.“

ტექსტის ჩუმი კითხვა, კითხვა-ნიშანთა სისტემის გამოყენე ბა.წაკითხუ
ლის შინაარსის გადმო
ცემა.წარმოსახვით აყვავილებული ხაზარულას დახატვა.
წაკითხულის შინაარსის სხვადასხვა პირში თხრობითგადმოცემის უნნარის განვითარება.მეტყველე
ბის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
 დამხმარე ლიტერატურა:ნ. დუმბაძის თხზულებების კრებული. სახა ტავი ფურცლები, ფერადი ფანქრები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
46

ნ. დუმბაძის ,,ხაზარულა.“

კიათხვა-პასუხი, ნაწრმოების თხრობა მე-3 პირში.ხალხში გავრცელებული რომელიმე ცრუ რწმენის შესახებ საუბარი.
გაბმული მეტყველების, მოსმენის, მსჯელობის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
 დამხმარე ლიტერატურა:ნ. დუმბაძის თხზულებების კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
47

ნ. დუმბაძის ,,ხაზარულა.“

ტექსტის შინაარსის გადმოცემა წერილო ბით.მწერლის ენაზე დაკვირვება.მასწავლებლისგან ინფორმაციის მიწოდე ბა : იუმორი, როგორც  კომიკურის ერთ-ერთი
სახე.დიალექტურ ფორმებზე დაკვირვება.მწერლის სათქმელის ამოცნობა.
წერის კულტურის ამაღლება, მოსმენის უნარის განვითარება.დიალექ
ტური ფორმების სალიტერატურო ენაში დამკვიდრებული სიტყვებით შეცვლა.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.
 დამხმარე ლიტერატურა:ნ. დუმბაძის თხზულებების კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
48

გოდერძი ჩოხელის            ,, საზიარო ყვავი“.

ინფორმაციის მოძიება გოდერძი ჩოხელ
ზე.ტექსტის კომენ
ტირებული კითხვა.სიტყვის სალაროზე მუშაობა.
ინფორმაციის მოძიების, კომენტირებული კითხვის, მსჯელობის უნარის განვითა რება.ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.კომპიუტერი.

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
49

გოდერძი ჩოხელის            ,, საზიარო ყვავი“.

სტრატეგია-,,ვიცი, გავიგე, მაინტე
რესებს.“ტექსტის ჩუმი კითხვა, გეგმის შდეგენა და მისი მიხედვით შინაარსის გადმოცემა.კითხვა-პასუხი.
დამოუკიდებელი მუშაობის, გეგმის შედგენის, წაკითხულის შინაარსის უნარის განვი
თარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.დაფა, ცარცი, სამუშაო რვეულები.

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.თვითშეფასება.
50

გოდერძი ჩოხელის            ,, საზიარო ყვავი“.

კითხვა-პასუხი, ტექს
ტის კომენტირებული კითხვა, მხატვრულ -გამომსახველობით ხერხებზე დაკვირვება, ანკეტის შევსება.
კომენტირებული კითხვის,ანკეტის შევსე
ბის უნარის განვითარება.მხატვრული ხერხების როლის განსაზღვრა ნაწარმოებში.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო.დაფა,ცარცი, სამუშაო რვე
ულები.დამხმარე ლიტერატურა: ნინო შარაშენიძე-როგორ ვწეროათ უკეთესად.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.თვითშეფასება.
51

გოდერძი ჩოხელის            ,, საზიარო ყვავი“.

ტექსტის ჩუმი კითხვა, კითხვა -ნიშანთა სისტემის გამოყენება, პერსონაჟთა ქცევის მოტივზე დაკვირვება, კითხვა-პასუხი.
ჩუმი კითხვის, კითხვა-ნიშანთა გამოყენების, პერსონაჟთა ქცევის მოტივის მიხედვით დამახასიათებელ თვისებათა ამოცნობის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახელმძღვანელო. ფანქარი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
52

გოდერძი ჩოხელის            ,, საზიარო ყვავი“.

ნაწარმოების გეგმის შედგენა და მისი მიხედვით ტექსტის შინაარსის  მოყოლა გაბმული მეტყველე
ბით.კითხვა-პასუხი.
გეგმის შედგენის, გაბმული მეტყველების , მსჯელობის უნარის განვითარება.

მე-6 კლასის სახ.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
53

გოდერძი ჩოხელის            ,, საზიარო ყვავი“.

კიატხვა-პასუხი. ორმხრივ ჩანაწერთა დღიური. მწერლის დამოკიდებულების განსაზღვრა ტექსტში აღწერილი ამბისადმი.
ტექსტიდან ციტატებიას ამოწერის და სათანადო კრიტიკულ-ემოციური კო
მენტარის დართვის, არგუმენტირებული მსჯელობის, დასკვნების გამოტანის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ.სამუშაო ფურცლები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
54

გოდერძი ჩოხელის            ,, საზიარო ყვავი“.

პერსონაჟთა ქცევის მოტივზე დაკვირვება, ციტატების ამოწერა მათი დამახასიათებელი თვისებების გასამყა
რებლად.
დაკვირვების, ციტატების ამოწერის მსჯელობის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ.სამუშაო ფურცლები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
55

გოდერძი ჩოხელის            ,, საზიარო ყვავი“.

კითხვა-პასუხი. პერსონა
ჟთა დახასიათება წერილობით.ნაწარმო ების თემისა და იდეის განსაზღვრა.
კითხვებზე  პასუხის უნარის , პრეზენტა
ციის,განვითარება, წერის კულტურის ამაღლება.
სამუშაო ფურცლები, კალამი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი, ურთიერთშეფასება.
56

რევაზ ინანიშვილის
,, ბიჭი მალხაზი“.

კითხვისთვის მზადება-პროვოცირება.მასწავლებლისგან ტექსტის ყველაზე საინტერესო მონაკვეთის წაკითხვა. და კითხვების დასმა წაკითხულის ირგვ
ლივ.ტექსტის კომენ
ტირებული კითხვა.
გეგმის შედგენა.კითხვა-
პასუხი.
მოსმენის, მოსწავლეტა ფანტაზიური აზროვ ნების ჩამოყალი
ბება.კომენტირებული კითხვის გეგმისშედგე -ნის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ.
რევაზ ინანიშვილის თხზულებების კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
57

რევაზ ინანიშვილის
,, ბიჭი მალხაზი“.

კომენტირებული კითხვა. აღწერითი ტექსტის შექმნა :მწერ
ლის სოფელი წელიწა
დის სხვადასხვა დროს.
მოსმენის, კომენტი
რებული კითხის, აღწე
რითი ტექსტის შექმნის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ.
რევაზ ინანიშვილის თხზულებების კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
58

რევაზ ინანიშვილის
,, ბიჭი მალხაზი“.

ნაწარმოების მთავარი და მეორეხარისხოვანი გმირების გამიჯვნა. მთავარ გმირთა დახა
სიათბა. მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხების ამოწერა.
პერსონაჟთა  ქცევის მოტივის მიხედვით დახასიათება, მხატვრული ხერხების მოძიების და მათი ფუნქციის გარკვევის უნარის განვითარება.
სამუსაო ფურცლები, სამუშაო რვეულები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
59

რევაზ ინანიშვილის
,, ბიჭი მალხაზი“.

კითხვა-პასუხი, მწერლის დამოკი
დებულების განსაზღვრა პერსონაჟთა და განვითარებული მოვლენების მიმართ.ნა
წარმოების თემისა და იდეის გააზრება.
დაკვირვების, გააზრების,არგუმენტირებული მსჯელობის საინფორმაციო განცხადების შექმნის , ნაწარმოების თემისა დაიდეის გარკვევის უნარის გაანალიზება.
მე-6 კლასის სახ.
რევაზ ინანიშვილის თხზულებების კრებული.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
60

შემაჯამებელი სამუშაო №6


სწავლების ხარისხის გაკონტროლება.
შემაჯამებელი სამუშაოს რვეულები
შემაჯამებელი.
61

მუხრან მაჭავარიანი ,,საკუთარი სიცოცხლის შემოკლება.“

კითხვისთვის მზადება-პროვოცირება-,,რა ვიცი,რა გავიგე, რა მინდავიცოდე“.დამატებითი ინფორმაციის მიწოდება მუხრან მაჭავარიანზე.ტექსტის კითხვა  მასწავლე ბლისგან სათანადო ინტონაციებით ტემპი
თა და მახვილებით.ტექ
სტის დაყოფა ნაწი
ლებად,რომელსაც კითხულობენ მოსწავლე
ები.გაუგებარი სიტყვების ახსნა.
ჯგუფური მუშაობის, ტექსტის ინტონაციებით, ტემპითა და მახვილებით კითხვის , დაკვირვების, გააზრების უნარის განვითარება.ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
მე-6 კლასის სახ.
ინტერნეტი, კომპიუტერი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი, ურთიერთშეფასება.
62

მუხრან მაჭავარიანი ,,საკუთარი სიცოცხლის შემოკლება.“

კითხვა-პასუხი, მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებზე დაკვირვება.
დაკვირვების, კითხვებზე-პასუხის გაცემის, უნარის განვითარება.მხატვრული ხერხების გამოყენების მიზნების განსაზღვრა.
მე-6 კლასის სახ.
რევაზ ინანიშვილის,, ია“
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი,
63

მუხრან მაჭავარიანი ,,საკუთარი სიცოცხლის შემოკლება.“

ორმხრივ ცანაწერთა დღიური.ადამიანთა ბუნებისადმი დამოკი-დებულების  კონკრეტუ-ლი შემთხვევების დასა
ხელება.
ტექსტიდან ციტატების ამოწერის, კრიტიკულ ემოციური კომენტარების დართვის უნარის განვიტერბა.
მე-6 კლასის სახ.
ფორმატები, მარკერები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი,ურთიერთშეფასება
64

მუხრან მაჭავარიანი ,,საკუთარი სიცოცხლის შემოკლება.“

კითხვა-პასუხი. დისკუსია თემაზე: ადამიანი და ბუნება.რთული სახელე
ბის მართწერაზე დაკვი
რვება,ზმნის რაობის გახსენება,უღლება.
დისკუსიაში მონაწილე
ობის, კრიტიკული და არგუმენტირებული მსჯელობის უნარის განვითარება, წერის კულტურის ამაღლება.
დაფა, ცარცი.მე-6 კლასის სახ.

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
66
,, გაიცანით, თქვენი თანატოლია“
გირგი შატბერაშვილის ,, გამოქვაბულ
ში“.

კითხვისთვის მზადება-პროვოცირება:მოკლე აღწერითი ტექსტის შედგენა გამოქვაბულის შესახებ.(შიძლება წინასწარ მოძიებული ინფორმაციის საფუძ
ველზედაც) მასწავლებლისგან ინფორმაციის მიწოდება გიორგი შატბერაშ
ვილზე. ტექსტის კომენ-ტირებული კითხვა.
ჯგუფური მუშა
ობის,აღწერითი ტექსტის შექმნის,  მოსმენის, ინფორმაციის დამახსოვ
რების, კომენტირებული კითხვის უნარის განვითარება.წერის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის  სახ. სამუშაო ფურცლები.კალა
მი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი,ურთიერთშეფასება
67

გირგი შატბერაშვილის ,, გამოქვაბულ
ში“.

ტექსტის შინაარსის გადმოცემა.კითხვები ფაქტებზსა და ტექსტის გააზრებისთვის ორიენტირებული.
 მეტყველების კულ
ტურის ამაღლე
ბა,კითხვებზე პასუ ხის გაცემის, ტექსტის ანალი-ზის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის  სახ.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
68

გირგი შატბერაშვილის ,, გამოქვაბულ
ში“.

კითხვა-პასუხი,აქტი
ვიბა: რა ვიცოდი გამოქვაბულის შესახებ, რა  გავიგე, რა მინდა ვიცოდე“ტექსტის აგება:,,გამოქვაბულში“.ზმნურ ფრაზეოლო
გიზმებზე მუშაობა., ზმნისწინზე მუშაობა.
წარმოსახვის საშუალებით ტექსტის აგების , ფრაზეოლო
გიზმების გააზრების და მათი ახსნის უნარის  გამომუსავება. წერის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის  სახ.სამუშაო რვეულები.გაფა, ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
69

მარკ ტვე
ნი,,სკოლაში“

კითხვისთვის მზადება-
პროვოცირება: მსოფლიოში ცნობილი ლიტერატურული გმირების დასახე
ლება.მასწავლებლისგან დამატებითი ინფორ
მაციის მიწოდება მარკ ტვენიშ შესახებ.ტექსტის კომენტირებული კითხვა, გაუგებარი სიტყვების ახს
ნა.კითხვა-პასუხი.
ჯგუფური მუშაობის,  კომენტირებული კითხვის, წაკითხულის გააზრების უნარის განვითარება.ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
მე-6 კლასის  სახ.ფორმატები, მარკერები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი,ურთიერთშეფასება
70

მარკ ტვე
ნი,,სკოლაში“

ტექსტის დაყოფა ნაწილებად და ჩუმი კითხვა.გეგმის შედგენა.წაკითხულის შინაარსის გადმოცემა. გეგმიშ შედგენა.
წაკითხული ტექსტის თხრობის უნარის, გეგმის შედგენის შედგენის უნრის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ.დაფა , ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
71

მარკ ტვე
ნი,,სკოლაში“

კითხვა-პასუხი , მთლიანი გეგმის შედგენა და ტექსტის შინაარსის გადმოცემა გეგმის მიხედვით.ერთ-ერთი მონაკვეთის გადმოცემა წერილობით.
მხატვრული ტექსტის კითხვის, ნალიზის უნარის განვითა რება.მეტყველების კულტურისა და წერის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის სახ.დაფა, ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
72

მარკ ტვე
ნი,,სკოლაში“

კითხვა პასუხი, ასოციაციური რუკის შევსება პერსონაჟთა და
ხასახასიათებლად.მარ
ტივი აღწერითი ტექს
ტის აგება: ტომი
სკოლაში.(გეგმის მიხედვით)
პერსონაჟთა ქცევის მოტივებზე დაკვირვების, მათი თვისებების გამოკვეთის,აღწერითი ტექსტის შექმნის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ.დაფა, ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
73

მარკ ტვე
ნი,,სკოლაში“

ტექსტის მხატვრულ გამომსახველობით მხარეზე დაკვირვება ზმნის უღლებასთან დაკავშირებით ორთოგრაფიული ჩვევების და სტილის
ტური ჩვევების ფორმირება.
მხატვრულ -გამომსახვე
ლობითი ხერხების გამოყენების მიზნის მოცნობა, ორთო
გრაფიული და სტილისტური წესების დაცვის უნარის გამო
მუშავება.
მე-6 კლასის სახ.დაფა, ცარცი.სამუშაო რვეულები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
74

რევაზ ინანიშვილის ,, შუშის ნამს-
ხვრევი“

კითხვისთვის მზადება. დისკუსია: რა ვიცით რევაზ ინანიშვილის შესახებ.ტექსტის პაუზებით კითხვა.
გეგმის შედგენა გაუგე
ბარი სიტყვების ახსნა.
დისკუსიაში მონაწილე
ობის ,პაუზებით კითხვის უნარ-ჩვევების გამომუ
შავება. ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
მე-6 კლასის სახ.
დაფა, ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი,თვითშეფასება.
75

შემაჯამებელი სამუშაო №7


მიმდინარე ცოდნის მონიტორინგი.
შემაჯამებელი სამუშაოს რვე-
ულები
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
76

რევაზ ინანიშვილის ,, შუშის ნამს-
ხვრევი“

ტექსტის კომენტირე
ბული კითხვა, წაკითხულის წერილო
ბით გადმოცემა.კითხვა-პასუხი.
კომენტირებული კითხ
ხვის, დაკვირვების, წერის
 კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის სახ.
დაფა, ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
77

რევაზ ინანიშვილის ,, შუშის ნამს-
ხვრევი“

კითხვა-პასუხი.ტექსტის შინაარსის გადმოცე მა.პერსონაჟთა ქცევის მოტივზე დაკვირ
ვება და მათი დახასიათე
ბა. პარალელის გავლება მარკ ტვენის გმირებტათ  ვენის დიაგრამისგ ამოყე ნებით.
პერსონაჟთა ქცევის მოტივზე დაკვირვების, დასკვნების გამოტანის, ლიტერატურული პარალელების გავლების
უნარის გამომუშავებადა დასკვნების გამოტანა.
მე-6 კლასის სახ.
დაფა, ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
78

რევაზ ინანიშვილის ,, შუშის ნამს-
ხვრევი“

კითხვა-პასუხი, ნაწარმოების თემისა დაიდეის განსაზღვრა.
(საკუთარი თავისთვის წერა)ტექსტში აღწერილი ამბის გააზრება და მოსწავლის ნააზრევის გადმოცემა ამ
საკითხის შესახებ.(მასწავლებელს
მისი გაცნობის უფლება აქვს, თუკი ამას მოსწავლე ისურვებს.
ტექსტში აღწერილი ამბის გააზრების, ნააზრევის წერილობით გადმოცემის , დამოუკიდებელი მუშაობის უნარის განვი
თარება.
მე-6 კლასის სახ.
 სამუშაო ფურცლები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
79

რევაზ ინანიშვილის
,, შუშის ნამს-
ხვრევი“

ენობრივ მასალაზე დაკვირვება:ტექსტიდან მრავალმნიშვნელობიანი სიტყვების ამოწერა.  ზმნიზედის სემანტი
კური ჯგუფების გაცნო
ბა და მათი მათლწერა.
სიტყვების სხვადასხვა მნიშვნელობით გამოყენების უნარის, განვითარება. წერის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის სახ.სამუსაო რვეულები.



განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
80

ოტია იოსელი
ანი-,, ჩხუბი მდინარესთან“

 სტრატეგია: რავიცი, რა გავიგე, რა მინდა ვიცოდე. მასწავლებლი
სგან ინფორმაციის მიწოდება ოტია იოსელინის შესახებ. ტექსტის კომენტი
რებულიკითხვა.გეგმის შედგენა.გაუგებარი სითყვების ახსნა.
მოსმენის, ცოდნის თავმოყრის, მხატვრული ტექსტის კითხვის, გეგმის შდეგენის უნარის გამომუშავება.ლექსიკური მარაგის  გამდიდრება.
მე-6 კლასის სახ.კომპიუტერი.
სამუშაო რვეულე
ბი.დაფა, ცარცი.

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
81

ოტია იოსელი
ანი-,, ჩხუბი მდინარესთან“

ტექსტის ჩუმი კითხვა, წაკითხულის გეგმის შედგენა და  შინაარსის გადმოცემა.დიალოგის პერიფრაზირება, მხატვრულ-გამომსახვე
ლობით ხერხებზე დაკვირვება.
ჩუმი კითხვის, გაბმული მეტყველების, მხატვრული ხერხების გამოყენების მიზანთა განსაზღვრის უნარის გამომუშავება.
მე-6 კლასის სახ.სამუშაო რვეულები.კალამი
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
82

ოტია იოსელი
ანი-,, ჩხუბი მდინარესთან“

კითხვა-პასუხი.ტექსტის შინაარსის გადმოცე მა.პერსონაჟთა ქცევის მოტივზე დაკვირ
ვება და მათი დახასიათე
ბა. პარალელის გავლება მათთვის ნაცნობ გმირე ბთან  ვენის დიაგრამის გამოყე ნებით.
პერსონაჟთა ქცევის მოტივზე დაკვირვების, დასკვნების გამოტანის, ლიტერატურული პარალელების გავლების
უნარის გამომუშავებადა დასკვნების გამოტანა.
მე-6 კლასის სახ.
დაფა, ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
83

ოტია იოსელი
ანი-,, ჩხუბი მდინარესთან“

კითხვა -პასუხი, მწერ ლის დამოკი დებუ ლების განსაძღვრა განვი თარებული მოვლე ნებისა და პერსონაჟთა ქცევის მიმართ.
გააზრების, არგუნეტი რებული მსჯელობის , ციტატების მოტანის უნარის განვიტარება.
მე-6 კლასის სახ.

განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
84

ოტია იოსელი
ანი-,, ჩხუბი მდინარესთან“

კითხვა -პასუხი, შესწავლილ ტექსტსა და მსგავს სიუჟეტიან ნაწარმოებთან , ან ფილმთან პარალელის გავლება.მწერლის სათქმელის ამოცნობა.
არგუმენტირებული მსჯელობის, ჯგუფური მუშაობის,პარალე
ლების გავლების უნარის გამომუშავება.
მე-6 კლასის სახ.
მარკერები ფორმატები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
85

ოტია იოსელი
ანი-,, ჩხუბი მდინარესთან“

წინადადების წევრების ამოცნობაზე ვარჯიში, წინადადებების ამოწერა ტექსტიდან და სრულმნიშვნელობიან და დამხმარე სიტყვების  გამიჯვნა ერთმანეთი საგან.
წინარე ცოდნის გააქტი ურება, დაკვირვების, დასკვნების გამოტანის უნარის განვითარე ბა.წერის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის სახ.
მარკერები ფორმატები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
86

გურამ რჩეული
შვილი                 ,, სიყვარული შემოდგომაზე“

კითხვისთვის მზადებ-დებისთვის დისკუსია თემაზე:მოსწავლე და მასწავლებელი.ტექსტის კომენტირებული კითხა, მხატვრულ ხერხებზე დაკვირვება.
დისკუსიაში მონაწილე
ობის, მსჯელობის, კომენტირებული კით ხვის უანრის გამომუ შავება.მხატვრული ხერხების გამოყენების მიზანთა განსაზღვრა.
მე-6 კლასის სახ. დაფა, ცარცი.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
87

გურამ რჩეული
შვილი                 ,, სიყვარული შემოდგომაზე“

კითხვა -პასუხი, კითხვა-ნიშანთა სისტე მის გამოყენება, წაკითხულის წერილო ბით გადმოცემა.
კითხვებზე პასუხის გაცემის, წყვილებში მუშაობის უნარის გამომუშავება.წერის კულტურის ამაღლება.
მე-6 კლასის სახ. სამუშაო ფურცლები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
88

გურამ რჩეული
შვილი                 ,, სიყვარული შემოდგომაზე“

ტექსტის კომენტირე
ბული კითხვა, უცნობი სიტყვების ახსნა, მხატვრულ-გამომსახ ველობით ხერხებზე დაკვირვება.კითხვა-პასუხი.
კომენტირებული კითხვის, გააზრების, მსჯელობის, უნარის გამომუშავება.
მე-6 კლასის სახ.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
89

სემაჯამებელი სამუშაო №8


მოსწავლის მიღწეული ცოდნის დადგენა ეროვნულ ი სასწავლო გეგმით განსაძღვრულ მიზნებთან მიმართე ბაში.
შემაჯამებელი სამუშაოს რვეულები.
შემაჯამებელი.
90

გურამ რჩეული
შვილი                 ,, სიყვარული შემოდგომაზე“

ნაწარმოების ბოლოს დასმულ კითხვებზე წყვილებში მუშაობით  წერილობითი პასუ ხების გაცე მა.მწერლის სათქმელის ამოცნობა.
წერის კულტურის ამაღლება.თანამშრომლო ბის უნარის განვითარება.
მე-6 კლასის სახ.სამუშაო ფურცლები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.თვითშეფასება.
91

გურამ რჩეული
შვილი                 ,, სიყვარული შემოდგომაზე“

კითხვა -პასუხი, პერსო ნაჟთა  დახა სიათება. პარალელის გავლება მსგავს თემაზე შექმნილ ნაწარმოებთან.
პერსონაჟთა ქცევის მოტივზე დაკვირვების, დასკვნების გამოტანის, პარალელის გავლების უნარის გამომუშავება.
მე-6 კლასის სახ. დამხმარე ლიტ: რევაზ ინანიშ ვილის ,,მასწავ ლებელი“.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
92

გურამ რჩეული
შვილი                 ,, სიყვარული შემოდგომაზე“

ნაწარმოების გაგრძე ლება წერილობით.
შემოქმედებითი უნარის განვითარება. წერის კულტურის ამაღლება.
სამუშაო რვეულები.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.ურთიერთშეფასება
93

გამეორება-,,საქართველოს მთებში გაგაჩინა ზენამ.“

კითხვა-პასუხი.
წინარე ცოდნის გააქტიურება.
მე-6 კლასის სახ.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
94

გამეორება-,, ჩემო კარგო ქვეყანავ“

კითხვა-პასუხი.
წინარე ცოდნის გააქტიურება.
მე-6 კლასის სახ.
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
95

გამეორება-,,სიბრძნე სიცრუისა“

კითხვა-პასუხი.
წინარე ცოდნის გააქტიურება.
სულხან-საბა ორბელიანის ,,სიბრძნე სიცრუისა“
განმსაზღვრე
ლი, განმავი-
თარებელი.
96

თხზულების შექმნა: ფიქრები მომავალზე.


წერის კულტურის ამაღლება.
სამუშაო ფურცლები.
განმავითარებელი.
97.

თავისუფალი წერა

მაგიდის გარშემო წერა
წერის კულტურის ამაღლება დათავისუფალი აზროვნების უნარის განვითარება
სამუშაო ფურცლები
განმავითარებელი

98.
იაკობ გოგებაშვილის შემოქმედება
გამეორება

კითხვა-პასუხი
პერსონაჟის მიმართ საკუთარი დამკიდებულების განსაზღვრა
სახელმძღვანელო
კომენტარები

99.
აკაკი წერეტლის შემოქმედება
გამეორება

დისკუსია
არგუმენტირებული მსჯელობის უნარის განვითარება
სახელმძღვანელო, სამუშაო ფურცლები. დაფა, ცარცი
დისკუსიის რუბრიკები

100.

საზაფხულო დავალება


შემოქმედებითი, კვლევა-ძიების, ანალიზის, აზრის გადმოცემის, კითხვის და წერის კულტურის ამაღლების უნარების განვითარება
კლასგარეშე ლიტერატურა


Комментариев нет:

Отправить комментарий