ტესტი ქართულ ენასა
და ლიტერატურაში
მე-12 კლასი
1.გაიხსენეთ დავით
კლდიაშვილის მოთხრობა ,,სამანიშვილის დედინაცვალი“:
რისთვის უხდიდა
პლატონ სამანიშვილი გულითად მადლობას უფალს?
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
2.გაიხსენეთ ნიკო
ლორთქიფანიძის მოთხრობა ,,შელოცვა რადიოთი“:
რატომ გადაწყვიტა
ელი გორდეზიანმა გველებთან ცეკვა?
...........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
3.სად ჩამოყალიბდა
და რა ერქვა ახალგაზრდა სიმბოლისტთა შემოქმედებით გაერთიანებას?
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
4.გაიხსენეთ ლეო
ქიაჩელის მოთხრობა ,,ჰაკი აძბა“:
როგორ ხვდებოდა
სოხუმის მოსახლეობა ბოლშევიკების კრეისერ ,,შმიდტს“?
...............................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
5.დავით
კლდიაშვილის მოთხრობაში ,,სამანიშვილის დედინაცვალი“ სალომბერიძეებთან სტუმრობისას
კირილემ მიმართა ჯიმშერს::,,-ძალიან
არ წუხს!...ერთ უშვილო დედაბერს დეეძებს სადედინაცვლოდ და მითხარით, ჩემგან რა შეწუხება
მიჰყენებია....დავდევ უკან მეძებარივით!...ეგებ, ბიძია, გეგულებოდეს სადმე უსვილო დედაბერი
და ამ ყმაწვილს გული დოუშოშმინო!“
რა დამოკიდებულებას ამჟღავნებს კირილე პლატონის მიმართ?
ა) კირილე ამხიარულებს პლატონს.
ბ) კირილე დასცინის პლატონს.
გ) კირილე ზრუნავს პლატონზე.
დ) კირილე თანაუგრძნობს პლატონს.
გ) კირილე ზრუნავს პლატონზე.
დ) კირილე თანაუგრძნობს პლატონს.
6. ლეო ქიაჩელის მოთხრობაში «ჰაკი აძბა» ვკითხულობთ:
«უჯუშ ემხას სისხლიანი ეპიზოდებით აღსავსე ცხოვრებაში პირველი შემთხვევა იყო, როცა მას
მტერთან სამკვდრო-სასიცოცხლო შებმა მოუხდა ისე, რომ თავისი ერთგული ძიძიშვილი ჰაკი აძბა
გვერდით არ ჰყავდა. ამიტომ ეგონა, თითქოს ეს ყოფილიყო იმის მიზეზი, რომ გულში გადარჩენის
მტკიცე რწმენა არ ჰქონდა...»
რა გრძნობა დაეუფლა უჯუშ ემხას?
ა) აფორიაქდა.
ბ) გაბრაზდა.
გ) განაწყენდა.
დ) განცვიფრდა.
«უჯუშ ემხას სისხლიანი ეპიზოდებით აღსავსე ცხოვრებაში პირველი შემთხვევა იყო, როცა მას
მტერთან სამკვდრო-სასიცოცხლო შებმა მოუხდა ისე, რომ თავისი ერთგული ძიძიშვილი ჰაკი აძბა
გვერდით არ ჰყავდა. ამიტომ ეგონა, თითქოს ეს ყოფილიყო იმის მიზეზი, რომ გულში გადარჩენის
მტკიცე რწმენა არ ჰქონდა...»
რა გრძნობა დაეუფლა უჯუშ ემხას?
ა) აფორიაქდა.
ბ) გაბრაზდა.
გ) განაწყენდა.
დ) განცვიფრდა.
7.გაიხსენეთ ნიკო ლორთქიფანიძის მოთხრობა «შელოცვა რადიოთი».
რის გამო დაუთმო ბრომლეის თავისი ინდოელი მსახური ჰექსლეიმ?
ა) ბრომლეიმ დიდი თანხა შესთავაზა ჰექსლეის.
ბ) ბრომლეიმ ჰექსლეის აქციების ყიდვა გადაწყვიტა.
გ) მსახურს სურდა ბრომლეისთან დარჩენა უკეთესი ანაზღაურების გამო.
დ) მსახურს ჰექსლეისთან სამსახური აღარ სურდა..
რის გამო დაუთმო ბრომლეის თავისი ინდოელი მსახური ჰექსლეიმ?
ა) ბრომლეიმ დიდი თანხა შესთავაზა ჰექსლეის.
ბ) ბრომლეიმ ჰექსლეის აქციების ყიდვა გადაწყვიტა.
გ) მსახურს სურდა ბრომლეისთან დარჩენა უკეთესი ანაზღაურების გამო.
დ) მსახურს ჰექსლეისთან სამსახური აღარ სურდა..
8.მიხეილ ჯავახიშვილის რომანში «ჯაყოს ხიზნები» ვკითხულობთ: «ჯაყო თეიმურაზის მამულს გარს უვლიდა და, ვითარცა უპატრონო ქონებისა და თავისი ნაოფლარის კანონიერი მემკვიდრე, გააფთრებული გაჰკიოდა: ჩემია! ჩემია!»
ჯაყოს რა თვისება ჩანს ამ მონაკვეთში?
ა.უპრინციპობა;
ბ.უსაქმურობა;
გ. მომხვეჭელობა;
დ. მოკრძალება.
9..კონსტანტინე გამსახურდიას
რომანში,,დიდოსტატის მარჯვენა” ვინ ამბობს? : ,, ხელოვნება გულის სისხლს მოითხოვს საფასად, თუ მთელი ჯანი არ შეალიე ამ სასტიკ ბომონს არაფერი გამოგივა ხელიდან”
ა. ზვიადი; ბ. არსაკიძე;
გ.მეფე გიორგი; დ. ფარსმან სპარსი.
10.გაიხსენეთ კონსტანტინე გამსახურდიას რომანი «დიდოსტატის მარჯვენა».
რატომ არ დაიცვა არსაკიძე კათალიკოსმა მეფის სასჯელისაგან?
ა) გაიგო, რომ არსაკიძე ფხოველთა ამბოხში მონაწილეობდა.
ბ) გაიგო, რომ კოლონკელიძის ასული უყვარდა დიდოსტატს.
გ) გაიგო, რომ მკრეხელური სურათი დაეხატა დიდოსტატს.
დ) გაიგო, რომ სვეტიცხოველი არ მოსწონდათ ბიზანტიელ ოსტატებს.
რატომ არ დაიცვა არსაკიძე კათალიკოსმა მეფის სასჯელისაგან?
ა) გაიგო, რომ არსაკიძე ფხოველთა ამბოხში მონაწილეობდა.
ბ) გაიგო, რომ კოლონკელიძის ასული უყვარდა დიდოსტატს.
გ) გაიგო, რომ მკრეხელური სურათი დაეხატა დიდოსტატს.
დ) გაიგო, რომ სვეტიცხოველი არ მოსწონდათ ბიზანტიელ ოსტატებს.
11.გაიხსენეთ გურამ დოჩანაშვილის მოთხრობა «კაცი, რომელსაც ლიტერატურა ძლიერ უყვარდა».
რისთვის არის საჭირო, ვასიკო კეჟერაძის აზრით, ,,კარცერ-ლუქსები“?
ა) ახალგაზრდობას გართობის საშუალება მიეცეს.
ბ) ახალგაზრდობას ლიტერატურის კითხვა შეუყვარდეს.
გ) ახალგაზრდობას მეცნიერული ინფორმაცია მიეწოდოს.
დ) ახალგაზრდობას ცხოვრების ინტერესი გაუჩნდეს.
რისთვის არის საჭირო, ვასიკო კეჟერაძის აზრით, ,,კარცერ-ლუქსები“?
ა) ახალგაზრდობას გართობის საშუალება მიეცეს.
ბ) ახალგაზრდობას ლიტერატურის კითხვა შეუყვარდეს.
გ) ახალგაზრდობას მეცნიერული ინფორმაცია მიეწოდოს.
დ) ახალგაზრდობას ცხოვრების ინტერესი გაუჩნდეს.
12.ლექსში ,,სილაჟვარდე ანუ ვარდი სილაში“ გალაკტიონ
ტაბიძე წერს:
,,დედა ღვთისაო, მზეო მარიამ,
როგორც ნაწვიმარ სილაში ვარდი,
ჩემი ცხოვრების გზა სიზმარია
და შორეული ცის სილაჟვარდე“.
რას უწოდებს ავტორი თავისი ცხოვრების გზას?
ა.ნაწვიმარ სილას.
ბ.ვარდს-ნაწვიმარ სილაში
გ.შორეულ ცას
დ.შორეული ცის სილაჟვარდეს
13.რა ფერია გალაკტიონის წარმოსახვით თოვლი ლექსში
,,თოვლი“?
ა.ნაცრისფერი
ბ.თეთრი
გ.იისფერი
დ.წითელი
14.რას ნიშნავს სიტყვათა მყარი შეხამება: ცამდე აიყვანა?
ა.ძალიან შეაქო;
ბ.სწრაფად დააწინაურა;
გ. ხელში აიყვანა;
დ.მადლობა გადაუხადა.
15.რომელია სწორი ფორმა?
I. გაუკრეჭია. II. გაუკრეჭავს. III. გაუკრიჭავს.
ა) მხოლოდ I .
I. გაუკრეჭია. II. გაუკრეჭავს. III. გაუკრიჭავს.
ა) მხოლოდ I .
ბ) მხოლოდ II
გ) მხოლოდ III.
დ) I და III.
16. რომელია სწორი ფორმა?
I. შეუწყვიტავს. II. შეუწყვეტავს. III. შეუწყვეტს.
ა) მხოლოდ I.
ბ) მხოლოდ II.
გ) მხოლოდ III.
დ) II და III.
I. შეუწყვიტავს. II. შეუწყვეტავს. III. შეუწყვეტს.
ა) მხოლოდ I.
ბ) მხოლოდ II.
გ) მხოლოდ III.
დ) II და III.
17. ჩამოთვლილთაგან რომელი წინადადებაა ქართულისათვის უფრო ბუნებრივი?
ა) მეცნიერებმა სიმინდის ახალი ჯიშის გამოყვანა აწარმოეს.
ბ) მეცნიერებმა სიმინდის ახალი ჯიშის გამოყვანა დაიწყეს.
გ) მეცნიერებმა სიმინდის ახალი ჯიშის გამოყვანა მოახდინეს.
დ) მეცნიერების მიერ სიმინდის ახალი ჯიშის გამოყვანა წარმოებს.
ა) მეცნიერებმა სიმინდის ახალი ჯიშის გამოყვანა აწარმოეს.
ბ) მეცნიერებმა სიმინდის ახალი ჯიშის გამოყვანა დაიწყეს.
გ) მეცნიერებმა სიმინდის ახალი ჯიშის გამოყვანა მოახდინეს.
დ) მეცნიერების მიერ სიმინდის ახალი ჯიშის გამოყვანა წარმოებს.
18.რომელ წინადადებაშია სინტაქსური შეცდომა?
ა) სპორტის ამ სახეობით არაერთი მოზარდი დაინტერესდა.
ბ) სპორტის ამ სახეობით მრავალი მოზარდი დაინტერესდა.
გ) სპორტის ამ სახეობით სხვა მოზარდებიც დაინტერესდნენ.
დ) სპორტის ამ სახეობით ბევრი მოზარდები დაინტერესდნენ.
ა) სპორტის ამ სახეობით არაერთი მოზარდი დაინტერესდა.
ბ) სპორტის ამ სახეობით მრავალი მოზარდი დაინტერესდა.
გ) სპორტის ამ სახეობით სხვა მოზარდებიც დაინტერესდნენ.
დ) სპორტის ამ სახეობით ბევრი მოზარდები დაინტერესდნენ.
19.რომელ წინადადებაშია დაშვებული
შეცდომა?
ა.უნებლიედ მათი საუბარი გავიგონე.
ბ.ცხოვრება დუნედ მიედინებოდა.
გ.ვახშამი უხალისოდ მიმდინარეობდა.
დ.ბიჭი მარტო დარჩა და მწარედ ატირდა.
20. რომელი სასვენი ნიშნები უნდა იყოს გამოყენებული
შემდეგ წინადადებაში?
დედა რასაკვირველია გაახარა შვილის
წარმატებამ.
მე-9 კლასი
ქართული ენა
და ლიტერატურა
1.ვინ
არის ავტორი პოემისა სადღეგრძელო?
ა.ნ.
ბარათაშვილი ბ.ი. ჭავჭავაძე გ.ვაჟა-ფშაველა დ.გრ. ორბელიანი.
2.გაიხსენეთ ნიკო ლორთქიფანიძის მინიატურა ,,იყიდება
საქართველო“.
ავტორის აზრით, ვინ ყიდის საქართევლოს?
ა.გლეხი ბ.ვაჭარი გ.ყველა
დ.თავადი.
3.ვის მიუძრვნა აკაკი წერეთელმა ლექსი ,,განთიადი“?
ა.დიმიტრი ყიფიანს ბ.ილია ჭავჭავაძეს გ.ვაჟა-ფშაველას დ. ერეკლე მეფეს.
4.ილია ჭავჭავაძის მოთხრობიდან ,,სარჩობელაზედ“, ვკითხულობთ:
,,ისეთი პაპანაქება იდგა, რომ დედამიწას ბუღი ასდიოდა,
თითქოს გახურებული თონეაო!“
რა მხატვრული საშუალება გამოყენებული ამ მონაკვეთში?
1.ეპითეტი ბ.ირონია გ. იუმორი
დ.შედარება.
5.რას წარმოადგენს მოცემული ფრაზა?
,,სჯობს სახელისა მოხვეჭა ყოველსა მოსახვეჭელსა“
ა.ანდაზას ბ.აფორიზმს გ.ეპიგრაფს
დ.მეტაფორას.
6.რატომ ყავს არქიფო სეთურს ხალხი დაბრიყვებული?
7.ვინ აგონდება გალაკტიონ ტაბიძეს ლექსში ,,მამული“?
8.რომელი ისტორიული ვითარებაა წარმოდგენილი კონსტანტინე
გამსახურდის მოთხრობაში ,,დიდი იოსები“?
9.წმინდა ნინოს შემოსვლის დროს, ვინ მეფობდა საქართევლოში?
10.რას ნიშნავს სიტყვათა მყარი შეხამება ,,წყალი შეუდგა“?
შემაჯამებელი სამუშაო N-1
მე-12 კლასი
1.რატომ უძღვნიდა პლატონ სამანიშვილი უფალს მადლობას?(1ქ)
ა) იმიტომ, რომ სარჩო გამულეველი ჰქონდა;
ბ) იმიტომ, რომ ოჯახს ღონიერი ლუკმა ქონდა;
გ)იმიტომ,რომ ღარიბულ ლუკმასი შემცილებელი არ ჰყავდა;
დ) იმიტომ, რომ ოჯახში სრული კმაყოფილება სუფევდა.
2.რატომ ჩათვალა პლატონმა მამის გადაწყვეტილება ,,დაღუპვად“, ,,ყელში დანის გაყრად,“ გამეტებად?(2)
3.რა არის საჭირო,პლატონის აზრით, ხალხის ,,მომრავლების“
მიზეზით შექმნილი გაჭირვებისგან თავის დასაღწევად?(1ქ)
ა) შობადობის შემცირება;
გ) სარჩოს მომატება;
ბ) თითო-ოროლა სვილის დაკლება; დ) ომი.
4)როგორი ურთიერთობა დამყარდა პლატონსა და დედინაცვალს
შორის ბეკინას სიკვდილის შემდეგ? ( შეაფასეთ პლატონის საქციელი) (3ქ)
5.სად წარმოიშვა სიმბოლიზმი?(1ქ)
ა) იტალიაში;
გ) საფრანგეთში;
ბ) რუსეთში;
დ) საქართველოში.
6) ტიციან ტაბიძე ლექსში ,,ვალერიან გაფრინდაშვილს“
წერს:
,,ახლოა მოსე,პოეზიის მეწამულ ზღვაში“?
განმარტე ,,პოეზიის
მეწამული ზღვა“.(2ქ)
7) რა
აზრის შემცველია ტაეპი: ,,მე არ ვწერ ლექსებს, ლექსი თვითონ მწერს“?(1ქ)
ა)ლირიკული პერსონაჟი პოეტად ლექსმა ჩამოაყალიბა;
ბ)ლექსის შექმნა პეტის ნება-სურვილზეა დამოკიდებული;
გ)ლექსის შექმნა პოეტის ნება-სურვილზე არ არის დამოკიდებული;
დ)ლირიკული პერსონაჟის ბედისწერა ლექსმა განსაზღვრა.
8)როგორ არის გამოხატული სათქმელი სტრიქონებში: ,,მე
დავიბადე აპრილის თვეში,გაშლილ ვაშლების ყვავილებიდან“?(1ქ)
ა) სიმბოლურად;
გ) ჰიპერბოლურად;
ბ) ალეგორიულად; დ)მეტაფორულად.
9) ვის ეძღვნება ლესქსი ,,ანანურთან“?(1ქ)
ა) თამუნია წერეთელს; გ) ელენე
დარიანს;
ბ) ნინო მაყაშვილს;
დ)ოლია ოკუჯავას.
10) ლექსში ,,ანანურთან“,რომელ ტაეპშია წარმოსახული
რეპრესიების მასობრივი ხასიათი კომინისტური რეჟიმის პირობებში?(1ქ)
ა),,ასე კვდებოდა, ალბათ, ათაი...“; გ) ,,გარჩენილი
ვარ ქვებზე კალმახი“;
ბ) ,,შემართულია ფეხზე ჩახმახი“; დ) ,,და ახეული მაქვს ლაყუჩები“.
11) პაოლო იაშვილის აზრით, რა არის პეტისათვის გაგიჟებაზე
დიდი სასჯელი?(1ქ)
ა) პოეტად დაბადება;
ბ)პოეზიაში ხელმოცარვა;
გ)სიტყვის მადანთან ჭიდილი;
დ)სიტყვის მაეანში ჩაძირვა.
12. პაოლო იაშვილის აზრით, რა არის საჭირო იმისთვის,
რომ პოეტმა პეპელასავით წმინდა ლექსი შექმნას?(2ქ)
13. . პაოლო იაშვილის აზრით, რა რჩება სიტყვასთან ბრძოლით
დამაშვრალი პოეტისაგან?(1ქ)
ა) ადამიანის სახედაკარგული არსება; გ) მოგონებად
ქცეული არსება;
ბ) ჩონჩხად ქცეული არსება;
დ) ლანდა ქცეული არსება.
14. მოკლედ ჩამოაყალიბე ვინ იყვნენ ,,ცისფერყანწელები“?
(2ქ).
ტესტი
მე-6 კლასი
ქართული
ლიტერატურა
1.სად მდებარეობს ივერიის მონასტერი?
ა. საბეძნეთში. ბ. პალესტინაში. გ. სირიაში.
2.რის აღმოსაჩენად ჩავიდნენ პალესტინაში ქართველი მეცნიერები?
ა. ბიბლიის. ბ. ქართული ხელნაწერებისა და ქართველ მოღვაწეთა
პორტრეტების. გ. მაქსიმე აღმსარებლისა და იოანე დამასკელის ფრესკის.
3. რა იყო მიზეზი საბერძნეთში ქართული მონასტრის დაარსებისა?
ა. დავით კურაპალატის
სურვილი. ბ. ბერძენი იმპერატორის სურვილი. გ. ეს მონასტერი აშენდებოდა ურწმუნოთათვის
მიუვალ მხარეში ,რომელიც ეკუთვნოდა ქრისტიანულ სახელმწიფოს, საბერძნეთს.
4. გაიხსენეთ ნაწყვეტი აკაკი წერეთლის პოემიდან ,, თორნიკე ერისთავი“და უპასუხეთ, რატომ
ვერ შველიან დაჭრილებს გადარჩენილი მეომრები?
ა.სიბნელე
უშლით ხელს. გ. უჭირთ თავისიანისა და სხვისიანის
გარჩევა. გ. ქართველებს სამშობლოში დაბრუნება ეჩქარებოდათ.
5.კონსტნტინე თათარაშვილის მოთხობაში ,, მამელუქი“ რომელი
ისტორიული ფაქტია აღწერილი?
ა. ეგვიპტისა და საფრანგეთის ომი. ბ. საქართველოსა და ეგვიპტის ომი. დ. საქართველოსა და საფრანგეთის ომი.
6. გაიხსენეთ ფრიდონ ხალვაშის ლექსი ,, მითხარ როგორაა
მემლექეთი“ და უპასუხეთ ,რა აწუხებს თურქეთში მცხოვრებ ჩვენებურებს?
7. გალაკტიონ ტაბიძის ლექსში ,, გამარჯობა აფხაზეთო
შენი“, წერია ,, მომაგებე ზღვა, რომელიც შორია“, - რა დატვირთვა შეიძინა დღეს
ამ სტრიქონმა?
8. რა გახდა ნოდარ დუმბაძის მოთხრობა ,, გულის“ დაწერის
მიზეზი?
9. ნოდარ დუმბაძის მოთხრობაში ,, გული“ ვკითხულობთ:
,, არ მეგონა ,თუ სიკვდილი ასეთი ინტერნაციონალისტური იყო“.რატომ უწოდებს მწერალი ამ
შემთხვევაში სიკვდილს ინტერნაციონალისტურს?
10. ,, კვირის პალიტრაში“ გამოქვეყნებულ სტატიაში
,, ბერიკაცი და ჩვენებური მტრედები“ ავტორი ომამდელ სოხუმს ,,მტრედების ქალაქს“ უწოდებს.რატომ? თქვენი აზრით, რისი სიმბოლოა
მტრედი?
11.გაიხსენეთ სიმონ ჩიქოვანის ლექსი ,, ვინა სთქვა“. როგორ
გესმით გამოთქმა ,, ბრძოლით გაწვრთნილი ხელი?
12.სერგო კლდიაშვილის
თხზულება ,,შორეულის“ გმირს, ეინარს სამშობლოში არავინ ეგულება, მაგრამ სიბერეში მაინც
მიდის.თქვენი აზრით, რა ძალა ეზიდება მას მშობლიური ადგილებისაკენ?
13.შოთა რუსთაველის ,, ვეფხისტყაოსნის გმირი , უცხო
მოყმე თქვენი აზრიათ, რატომ არ შეებრძოლა მეფე როსტევანს?
14. სულხან -საბა ორბელიანი მეფე ფინეზის რომელ თვისებებზე
ამახვილებს ყურადღებას?
15. რატომ უწოდებს ილია ჭავჭავაზე ცოდნას ,, მადლიან სიმდიდრეს?“
ქართული ენა
16. ჩამოთვლილ სიტყვათაგან რომელია სწორად დაწერილი?
ა. თავქუდ მოგლეჯილი. ბ. ცის
კარი. გ. ქართლ-კახეთი.
17. როგორ გესმით მნიშვნელობა სიტყვისა ხელმოჭერილი?
ა. ძუნწი. ბ. დაძაბული. გ. ზარმაცი.
18. წინადადებაში ხაზგასმული სიტყვები შეცვალეთ ანტონიმური
ცალებით.
ყველაფერი
სიზმარივით ეჩვენებოდა.
______________________
19. რომელ ბრუნვაშია სიტყვა თათართა მოცემულ წინადადებაში: თათართა შემოსევებმა ქვეყანა
ძალიან დაასუსტა.
20. ჩამოთვლილთაგან, რომელია თანხმოვანფუძიანი სახელი?
ა. მეარღნე.
ბ. ძალადობა. გ. მეომარი
პასუხები
1.
ა.
2.
ბ.
3.
გ.
4.
ა.
5.
ა.
6.
საქართველოდან შორს ყოფნა.
7.
დღეს აფხაზეთი
ქართველებს აღარ გვეკუთვნის.
8.
შოთა ნიშნიანიძის ლექსი ,, აფხაზური კანტატას“ წაკითხვა.
9.
ნოდარის ავადმყოფობით გამოწვეულ მწუხარებას სხვადასხვა ეროვნების ადამიანები
იზიარებდნენ.
10. ომამდელ
სოხუმში სუფევდა მშვიდობა. მტრედი მშვიდობის სიმბოლოა.
11. ქართველი
ხალხი ბრძოლაში გამოცდილია.
12. ეინარს მშობლიური ფესვები ეზიდება სამშობლოსაკენ.
13. უცხო
მოყმემ პატივი სცა მეფეს და თავს უფლება არ
მისცა შებრძოლებოდა.
14. სამართლიანობაზე,
გონიერებაზე, ნებისყოფაზე.
15. ცოდნით
შეიძლება ცხოვრების წინააღმდეგობების დაძლევა,
არსებობა. ცოდნას ვერავინ წაგვართმევს, ვერც მოგვპარავს, ის მუდამ ჩვენთან არის.
16. გ.
17. ა.
18. ყველაფერს
ცხადად ხედავდა.
19. ნათესაობითი.
20. გ.
ტესტი
მე-8 კლასი
ქართული
ლიტერატურა
1. გაიხსენეთ ნიკო ლორთქიფანიძის ნოველა ,, დადიანის
ასული და მათხოვარი“, რომელშიც ვკითხულობთ,
რომ ბატონიშვილი,, ვეფხისტყაოსანს“ არ კითხულობს, მხოლოდ ფურცლავს.
რაზე მიგვანიშნებს მისი საქციელი?
2. ნიკო ლორთქიფანიძის
ნოველა ,,დადიანის ასული და მათხოვრის“გმირი უფლის სიტყვების მქადაგებლად გადაიქცა. მისი სიტყვები ბრბოს მალამოდ ეცხებოდა
,,დაბეჩავებულ გულზე“. რას შეახსენებდა ეს
სიტყვები ბრბოს?
3. ვაჟა-ფშაველას ლესი ,,რამ შემქმნა ადამიანად“ მიხედვით
რატომ ხიბლავს პოეტს წვიმის უნარი?
4.რა არის ნოდარ დუმბაძის მოთხრობა ,, კორიდას“ თემა?
5. ,, ლექსი ვეფხვისა და მოყმისა“ მიხედვით რას ნიშნავს
,თქვენი აზრით,ვეფხვის შესახებ ნათქვამი:,,თვალნი არისხნა ღვთისანი?“
6.რევაზ ინანიშვილის მოთხრობაში ,, წიგნი“ რა ნიშნით
შეარჩიეს მკვლელი?
7. რამ გაათამამა და გააბუმბერაზა მოთრობა ,, წიგნის“
გმირი?
8. რომელი ისტორიული მოვლენა დაედო საფუძვლად რევაზ
ინანიშვილის ნეველას,,პატარა ბიჭი გოლგოთაზე?“
9.როგორ აისახა ადამიანების ქცევაზე ქვეყანაზე გამეფებული
შიში მოთხრობის ,, პატარა ბიჭი გოლგოთაზე“ მიხედვით?
10. რას უწოდებს ჰენრი დევიდ ტორო ,, ნამდვილ კითხვას“
და რა არის თურმე ამგვარი კითხვისთვის საჭირო?
11 .ნიკოლოზ
ბარათაშვილის ლექსის ,, ფიქრნი მტკვრის პირას“ მიხედვით რა მიზანს ემსახურება
დღენიადაგ მშფოთვარე , უძლეველი მეფისა და კეთილი ხელმწიფის მაგალითების მოხმობა?
12. გაიხსენეთ შესწავლილი ნაწყვეტი პოემიდან ,, აჩრდილი“და
უპასუხეთ, რა გამოეცხადა პოეტს მყინვარზე მდგომი აჩრდილის სახით?
13. რას სდებს ილია ჭავჭავაძე ქართველებს ბრალად პოემაში
,, აჩრდილი?“
14. მწერალი დავით კლდიაშვილი თავის ავტობიოგრაფიულ
თხზულებაში,, ჩემი ცხოვრების გზაზე“ დედ- მამისა და ახლო ნათესავების გარდა ბევრ სხვა
ადამიანსაც იხსენებს. როგორ ფიქრობთ , რატომ მიიჩნია მან აუცილებლად ამ ადამიანთა გახსენება?
15. დავით კლდიაშვილის თხზულების ,, ჩემი ცხოვრების
გზაზე“ მიხედვით რამ განაპირობა ის, რომ რუსეთში სასწავლებლად წასულ ქართველ ბავშვებს
მშობლიური ენა დაავიწყდათ?
ქართული ენა
16. მოცემული წინადადებებიდან რომელშია ხაზგასმული სიტყვა მართებულად
დაწერილი?
ა.მხედარი
მარდად გადმოხტა ცხენიდან.
________
ბ. ეს
გართობა თავადიშვის მალე მოჰბეზრდა.
_______
გ.მათხოვარმა
ბატონიშვილს უთხრა:მე მადლობის სათქმელად მოვედი .ძღვენის მოსართმევად.
____________
17.მოცემული წინადადებებიდან რომელშია კომპოზიტები მართებულად
დაწერილი?
ა. გათოშილ ხელფეხს აგიზგიზებული ბუხარიც ვერ უთბობდა. ბ.
უწინ ყველა ქალმა იცოდა ხელ საქმე.
გ. საბარგულში ბოთლებს ხათქა-ხუთქი
გაუდიოდა.
18.ჩამოთვლილი ზმნებიდან აარჩიე მართებული ფორმა წინადადებისთვის:ჩვენ
არაერთხელ ... ................ რომ ნატო ჩვენთან პარტნიორობის სურვილს აცხადებს.
ა.
აღგვინიშნია. ბ. აღგვინიშნავს. გ. აგღვინიშნავს.
19.ჩამოთვლილთაგან
რომელ სხვათა სიტყვის ნაწილას გამოიყენებ მოცემულ წინადადებაში: ტყუილად მეუბნები,
არ წამოვალ.
ა.
მეთქი. ბ.თქო. გ. ო.
20.დასვით სასვენი ნიშნები წინადადებაში: ჰა არ შეშინდე არ გაჩერდე
პასუხები
1 მწერალი მიგვანიშნებს , რომ სიყვარული ბატონიშვილისთვის
მხოლოდ გართობაა.
2. საკუთარ ადამიანურ ღირსებას.
3.პოეტის აზრით, წვიმას შეუძლია სიცოცხლე დაუბრუნოს
მომაკვდავ არემარეს და ამით სიკვდილი გააწბილოს.
4.გებრალებოდეს ცხოველები.
5.მოყმეს ვეფხვი ღვთის მიერ გამოგზავნილ
სასჯელად მოევლინა.
6.მომავალ,, მკვლელს“ მამის სიკვდილისთვის შურისძიებას
ავალებდნენ.
7.თოფის ხელში დაჭერამ . ეგონა მთლად თავისუფალი იყოდა
ვეღარავინ ძლევდა ქვეყანაზე.
8. 1937 წლის რეპრესიები.
9.ადამიანები ერთმანეთს ერიდებიან, ეშინიათ თანაგრძნობის
გამოხატვა და ერთმანეთის დახმარება.
10.კეთილშობილურ საქმეს, რომელიც ადამიანებისაგან ნებისმიერ
ყოველდღიურ საქმიანობაზე უფრო მეტ ძალას მოითხოვს.
11.წუთისოფელში უნდა აღვასრულოთ ჩვენი ადამიანური მოვალეობა,რადგან
ამ ქვეყნად ყველაფერი წარმავალია.
12. ,, საქართველოს თანამდევი უკვდავი სული“.
13.პოეტი ქართველებს ბრალად სდებს, რომ მამული უპატრონოდ
დაუგდიათ, აღარ უყვართ. ქვეყანა ობოლი და უპატრონო გამხდარა.
14.მწერალს სურს გვითხრას, რომ თხზულებაში მოხსენიებულმა
ადამიანებმა გული სიყვარულით გაუთბეს, ასწავლეს ადამიანის პატივისცემა და ნდობა.
15.რუსეთში სასწავლებლად წასულ ბავშვებს ცხოვრება რუსულ გარემოში მოუწიათ სწავლობდნენ რუსულ ენაზე,
მშობლიური ენაზე მოსაუბრე არავინ არ ჰყავდათ გვერდით.
16. ა.
17. გ.
18. ბ.
19 .ა. 20
.ჰა, არ შეშინდე, არ გაჩერდე, გასწი წინ!
Комментариев нет:
Отправить комментарий