ქ. ქუთაისის №15 საჯარო
სკოლის
ქართული ენისა და ლიტერატურის
კათედრის მიერ
დადგენილი სასწავლო პროცესში შეფასების
კომპონენტების რუბრიკა.
2017 წლის 1სექტემბერი.
განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა
მიმაღთულება
კომპეტენცია
|
ექსპერტი(10,9)
|
ადეკვატური(8,9)
|
მინიმალური(6,5)
|
დამწყები(4,3,2)
|
ზეპირმეტყველება
მოსწავლის
კომპეტენცია.
|
კამათის დროეს შეუძლია მიმარ
თოს შესაბამის
ტაქტიკას და დაიცას სამეტ-
ყველო ქცევის ეთიკური ნორმები. შეუძლია თანა-
კლასელთა ზეპირი მოხსენებებისგაანალიზება და შეფასება.
|
კამათის დროს ცდილობს მიმარ-
თოს შესაბამის
ტაქტიკას და დაიც
ვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები. ცდილობს თანაკლასელთა
ძეპირი მოხსენე
ბების გაანალიზე
ბას და შეფასებას.
|
სხვათა დახმარე
ბით კამათის დროს შეუძლია მიმართოს შესაბამის ტაქტი
კას და დაიცვას
სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმე
ბი.სხვათა დახმა
რებით შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენე-
ბების გაანალი
ზება და შეფასე
ბა.
|
კამათის დროს
არ შეუძლია მიმართოს შესაბამის თაქტიკასა დაიცვას
სამეტ
ყველო ქცევის ეთიკური ნორ
მები.არ შეუძ
ლია თანაკლა
სელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება..
|
კითხვა
|
შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობ
რივი,კონცეპტუალურიდა ქვეტექსტურიინფორმაცია.სეუძლია
სხვადასხვა ჟანრის მხატვრუ
ლი ნაწარმოებე
ბის ,პუბლიცის
ტური თხზულე
ბებისწაკითხვა
და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
ცდილობს განასხვავოსტექ
შტში ფაქტობრი
ვი, კონცეპტუა
ლური და ქვეტექ
სტურიინფორ
მაცია.ცდილობს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრუ
ლი ნაწარმოებე
ბების , პუბლი
ცისტური თხზულებების
წაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების
გამოხატვა.
|
სხვადასხვა დახმარებით შე-
უძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობ
რივი ,კონცეპტუ-
ალური და ქვეტექ-
სტური ინფორ-
მაცია.სხვადასხვა დახმარებით შე
უძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების,პუბ-ლიცისტური
თხზუ
ლებების წაკითხვა და მათ მიმართ სა-
კუთარი დამოკი
დებულების გამოხატვა.
|
არ შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური
და ქვეტექსტუ-
რი ინფორმაცია.
არ შეუძლია სხვა
დასხვა ჟანრის
მხატვრული ნა
წარმოებების,პუბ
ლიცისტური თხზულებების წაკითხვა და მათ მიმართ საკთარი
დამოკიდებულებების გამოხატვა.
|
წერის უნარების შეფასების
რუბრიკა
ქულები
კრიტერიუმე
ბი
|
9-10
|
7-8
|
4-6
|
1-3
|
მიზანი
და აუდიტორია
|
მოხერხებულად
იყენებს მიზნის
შესაბამის და აუდიტორიის მისაზიდ ენობ-
რივ საშუალე-
ბებს.
|
ჩანს მიზანი, დაწერი
ლია კონრეტული
აუდიტორიისათვის,
მისთვი გასაგები
ენით.
|
ჩანს მიზანი,ანუ რისი თქმა უნდა
მასწავლებელს,და
აუდიტორიას,ანუ ვისთვისაა განკუთ
ვნილი ნაწერი.
|
არ ჩანს მიზანი(ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს და ვისთვისაა
განკუთ
ვნილიმისი ნაწერი)
|
შესაბამისი
სტრუქტურა.
|
ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას.
|
ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის
სტრუქტურას.
|
მეტ-ნაკლებად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას.
|
ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტუქტურას.
|
დამხმარე
დეტალები
|
შემოქმედებითად იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის
უკეთ წარმოსაჩენად.
|
იყენებს დამხმარე დეტალებს.
|
იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დე-ტალს.
|
არ იყენებს დამხმარე დეტალს.
|
ენობრივი
მახასიათებლები
(ლექსიკა,
გრამატი-
კა,მართლწერა)
|
იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსი-
კას:თითქმის არ უშვებს შეცდომებს.
|
იყენებს შესაფერის ლექსიკას;უშვებს ცოტა შეცდომას.
|
იყენებს შესაფე-
რის , მაგრამ ღარიბ ლექსიკას;
უშვებს შეცდო-
მებს.
|
იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას;უშ-ვებს ბევრ
გრამატიკულ, პუნქტუაციურ და ორთოგრა ფიულ შეცდო-
მას.
|
საკლასო მსჯელობაში მონაწილეობის შეფასების რუბრიკა
ქულები
კრიტერიუმე
ბი
|
9-10
|
7-8
|
4-6
|
1-3
|
აქტიური
მონაწილეობა.
|
ყოველთვის მონაწილეობს საკლა
სო მსჯელობაში და ხშირად წარმართავს მას.
|
ყოველთვის მონაწილეობს.
|
როგორც წესი მონაწილეობს.
|
იშვიატად მონაწილეობს.
|
გამართული
და სწორი მეტყვე-
ლება.
|
გამართულად მეტყველებს;აქვს მდიდარი ლექსიკა,
და შემოქმედებითად
იყენებს ენობრივ -გამომსახველობით
საშუალებებს.
|
გამართულად მეტყველებს, იყე-
ნებ მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუციებს.
|
იცავს მართლმე-
ტყველების ელემენტარულ წესებს;მეტ-ნაკლებად გამარ
თულად საუბ-
რობს
|
ვერ იცავს მართლმეტყვე
ლების ელემენ-
ტარულ წე-
სებს;უჭირს გამართულად საუბარი.
|
საკუთარ
აზრს დასაბუთებულად
წარმოადგენს.
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად
წარმოადგენს თავის მოსაზრებას.
|
თითქმის ყოველთვის ასა-
ბუთებს საკუთარ მოსაზრებას.
|
მეტ-ნაკლებად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას.
|
ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს.
|
სხვისი
აზრის მიმართ პატივის
ცემის
დემონსრი-
რება.
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმე-
ნილზე დაყრდნო-
ბით(უარყოფს ან ეთანხმება მას)კორექტულია და
ამჟღავნებს სხვისი
აზრის მიმართ
პატივისცემას.,მაშინაც კი როცა არ ეთანხმება მას.
|
უსმენს ხვებს და საკუთარ მოსა-
ზრებას გამოთ-
ქვამს მოსმენილ-
ზე დაყრდნო
ბით.
|
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას.
|
არ უსმენს სხვებს;
არ აცდის სხვას საუბრისდამთა
ვრებას.
|
საგაკვეთილო პროცესში
ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
ქულები,
კრიტერიუმები
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
საგაკვეთილო პროცესში აქტიური მონაწილეობა.
|
არ არის ჩართული
|
პერიოდულად ერთვება, მაგრამ
არანაყოფიერ--ად
|
აქტიურია, მაგრამ მნიშვნელოვანი წვლილი
ვერ შეაქავს.
|
აქტირია და შეაქვს დიდი წვლილი.
|
აზრების დამოუკიდებლად გადმოცემა
|
ვერ გამოთქვამს საკუთარ აზრს.
|
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრს.
|
გამოთქვამს საკუთარ აზრს, მაგრამ ზოგჯერ
აკლია დამაჯერებლობა.
|
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი
აზრი,დამაჯერებელი , არგუმენტირე-ბული.
|
მიღებული ცოდნის კონკრეტულ საკითხთან
დაკავშირება.
|
ვერ აკავშირებს.
|
ნაწილობრივ აკავშირებს.
|
აკავშირებს.
|
მიზნობრივად და კარგად აკავშირებს.
|
კონცენტრირე
ბა სამუშაოზე.
|
ვერ ახერხებს კონცენტრირებას
|
ცდილობს კონცენტრირებას, მაგრა ხში-რად
ეფანტება გონება.
|
ძირითადად კონცენტრირებულია სამუშაოზე.
|
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში
კონცენტრირებუ-ლია სამუშაოზე.
|
დროის ლიმი ტის დაცვა .
|
ვერ იცავს.
|
ნაწილობრივ იცავს.
|
თითქმის იცავს.
|
დროულად ასრულებს.
|
შემაჯამებელი სამუშაოს
შეფასების რუბრიკა.
ქულები კრიტერიუმები.
|
4
|
5-6
|
7 - 8
|
9-10
|
მასალის სწორად გაანალიზება.
|
არ აქვს წინა მასალა სათანადოდ
შასწავლილი
|
ნაწილობრივ აქვს წინა მასალა შესწავლილი
|
კარგად იაზრებს და იყენებს შესწავლილ
მასალას.
|
სანიმუშოდ ასრულებსმოცემულ დავალებას
ცოდნის საფუძველზე.
|
დასაბუთებული მსჯელობის ფონზე შესრულებული
სამუშაო.
|
ვერ ავლენს სათანადო ცოდნას ნამუშევრის
შექმნისას.
|
ნაწილობრივ ახერხებს
სატანადო ცოდნის საფუძველზე დავალების
შესრულებას.
|
კარგად ასრულებს დაკისრებულ მოვალეობას.
|
მყარი ცოდნის საფუძველზე ასრულებს
დავალებას.
|
სამუშაოს სწორად გააზრება და შემოქმედებითობა.
|
ვერ ახერხებს მობილიზებას, უჭირს
სამუსაოს შესრულება.
|
ნაწილობრივ აანალიზებს მასალას და
ასრულებს სამუშაოს.
|
იყენებს შესაბამის ცოდნას და
ასრულებსსამუშაოს.
|
მობილიზებულია და სწორად და ზუსტად
ასრულებს მასზე დაკისრებულ მოვალეობას.
|
შესაბამისი ცოდნის გამოყენება და შემოქმედებითი აზროვნება.
|
ვერ აანალიზებს სწორად.
|
ნაწილობრივ იყენებს ცოდნის საფუძვლებს.
|
კარგად ასრულებს სამუშაოს.
|
მასალას აღიქვამს ზუსტდ და იყენებს მას
სამუშაოს შესრულებისას.
|
დისკუსიის შეფასების
რუბრიკა
ქულები
კრიტერიუმები
|
1-4ქ
|
5-7ქ
|
7-8ქ
|
9-10ქ
|
საკუთარი აზრის
არგუმენტირებულად დასაბუთება.
|
მისი არგუმენტაცია ბუნდოვანია ,
ზოგადია.მარტივად არის ან არ არის დასაბუთებუ-ლი
|
მისი არგუმენტაცია ნაწილობრივ
ბუნდოვანია.
|
ცდილობს საკუთარი აზრი ჩამოაყალიბოს
ორგანიზებუ-ლად,
|
საკუთარ აზრს აყალიბებს ორგანიზებულად,
ასაბუთებს არგუმენტებით.
|
სხვისი აზრის
მოსმენა გათვალისწინე-ბა
|
არ ითვალისწინებს სხვების აზრს.
|
სხვისი აზრი მისთვის უმნიშვნელოა,
რეაგირებს ფორმალურად.
|
ხშირად ისმენს და ითვალისწინებს სხვის
აზრს. ცდილობს განავითაროს ან გააბათილოს, თუმცა ზედაპი-რულად..
|
ისმენს, ითვალისწინებს, ავითარებს , ან
აბათილებს სხვის ზრს.
|
საწინააღმდეგო
მოსაზრების გათვალისწინე-ბა
|
საწინააღმდეგო აზრები მისთვის
მიუღებელია. ავლენს ცინიკურ
დამოკიდებულებას.
|
საწინააღმდეგო აზრების მოსმენისას ემოციურია,ცდი- ლობს დაასაბუთოს, თუმცა ბუნდოვ- ნად.
|
არ ეთანხმება, მაგრამ ცდილობს პატივი
სცეს სხვის აზრს.
|
არ ეთანხმება,თუმცა პატივს სცემს სხვის
აზრს და აბათილებს არგუმენტირებუ- ლად.
|
დასკვნების
გამოტანა.
|
არ ცდილობს დასკვნების გამოტანას, მხოლოდ
აზრების გამოთქმით შემოიფარგლება.
|
იშვიატად გამოაქვს დასკვნები და აზრებს აყალიბებს.
|
დისკუსიის პროცესში გამოაქვს დასკვნები.
|
დისკუსიის პროცესში გამოაქვს
დასკვნები,აჯამებს, აანალიზებს
ზემოთთქმულს.
|
რეგლამენტის დაცვა.
|
რეგლამენტს არ ითვალისწინებს.
|
ნაკლებად ითვალისწინებს, ცდილობს
ხანგრძლივი საუბრით ,, მონუსხოს“ კლასი.
|
გამოაქვს დასკვნები, აანალიზებს, თუმცა
არ ყოფნის მოცემული დრო.
|
დისკუსიისპროცესში გამოაქვს დასკვნები,
აჯამებს,აანალი ზებს ზემოთ -თქმულს
მოცემულ დროში.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий