Страницы

შეფასების რუბრიკები

                                        ქ. ქუთაისის №15 საჯარო სკოლის
                      ქართული ენისა და ლიტერატურის კათედრის მიერ   
                             დადგენილი სასწავლო პროცესში  შეფასების                                                                                     
                                                 კომპონენტების რუბრიკა.
                                     

                                                          2017 წლის 1სექტემბერი.














                        განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა
მიმაღთულება
კომპეტენცია
  
ექსპერტი(10,9)

ადეკვატური(8,9)

მინიმალური(6,5)

დამწყები(4,3,2)

ზეპირმეტყველება
                    





მოსწავლის კომპეტენცია.
კამათის დროეს შეუძლია მიმარ
თოს შესაბამის
ტაქტიკას და დაიცას სამეტ-
ყველო ქცევის ეთიკური ნორმები. შეუძლია თანა-
კლასელთა ზეპირი მოხსენებებისგაანალიზება და შეფასება.
კამათის დროს ცდილობს მიმარ-
თოს შესაბამის
ტაქტიკას და დაიც
ვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები. ცდილობს თანაკლასელთა
ძეპირი მოხსენე
ბების გაანალიზე
ბას და შეფასებას.
სხვათა დახმარე
ბით კამათის დროს შეუძლია მიმართოს შესაბამის ტაქტი
კას და დაიცვას
სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმე
ბი.სხვათა დახმა
რებით შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენე-
ბების გაანალი
ზება და შეფასე
ბა.
კამათის დროს
არ შეუძლია მიმართოს შესაბამის თაქტიკასა დაიცვას სამეტ
ყველო ქცევის ეთიკური ნორ
მები.არ შეუძ
ლია თანაკლა
სელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება..
კითხვა

შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობ
რივი,კონცეპტუალურიდა ქვეტექსტურიინფორმაცია.სეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრუ
ლი ნაწარმოებე
ბის ,პუბლიცის
ტური თხზულე
ბებისწაკითხვა
და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ცდილობს განასხვავოსტექ
შტში ფაქტობრი
ვი, კონცეპტუა
ლური და ქვეტექ
სტურიინფორ
მაცია.ცდილობს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრუ
ლი ნაწარმოებე
ბების , პუბლი
ცისტური თხზულებების
წაკითხვა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
სხვადასხვა დახმარებით შე-
უძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობ
რივი ,კონცეპტუ-
ალური და ქვეტექ-
სტური ინფორ-
მაცია.სხვადასხვა დახმარებით შე
უძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების,პუბ-ლიცისტური თხზუ
ლებების წაკითხვა და მათ მიმართ სა-
კუთარი დამოკი
დებულების გამოხატვა.
არ შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტუ-
რი ინფორმაცია.
არ შეუძლია სხვა
დასხვა  ჟანრის მხატვრული ნა
წარმოებების,პუბ
ლიცისტური თხზულებების წაკითხვა და მათ მიმართ საკთარი დამოკიდებულებების  გამოხატვა.


                           წერის უნარების შეფასების რუბრიკა
    ქულები
კრიტერიუმე
        ბი
   
    9-10

            7-8

         4-6

           1-3
მიზანი და აუდიტორია
მოხერხებულად
იყენებს მიზნის
შესაბამის და აუდიტორიის მისაზიდ ენობ-
რივ საშუალე-
ბებს.
ჩანს მიზანი, დაწერი
ლია კონრეტული
აუდიტორიისათვის,
 მისთვი გასაგები 
ენით.
ჩანს მიზანი,ანუ რისი თქმა უნდა
 მასწავლებელს,და აუდიტორიას,ანუ ვისთვისაა განკუთ
ვნილი ნაწერი.
არ ჩანს მიზანი(ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს და ვისთვისაა განკუთ
ვნილიმისი ნაწერი)
შესაბამისი სტრუქტურა.
ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას.
ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის
სტრუქტურას.
მეტ-ნაკლებად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას.
ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტუქტურას.
დამხმარე დეტალები
შემოქმედებითად იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად.
იყენებს დამხმარე დეტალებს.
იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დე-ტალს.
არ იყენებს დამხმარე დეტალს.
ენობრივი
მახასიათებლები
(ლექსიკა, გრამატი-
კა,მართლწერა)
იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსი-
კას:თითქმის არ უშვებს შეცდომებს.
იყენებს შესაფერის ლექსიკას;უშვებს ცოტა შეცდომას.
იყენებს შესაფე-
რის , მაგრამ ღარიბ ლექსიკას;
უშვებს შეცდო-
მებს.
იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას;უშ-ვებს ბევრ
გრამატიკულ, პუნქტუაციურ და ორთოგრა ფიულ შეცდო-
მას.





             საკლასო  მსჯელობაში  მონაწილეობის შეფასების რუბრიკა
    ქულები
კრიტერიუმე
        ბი
     
      9-10

       7-8

      4-6

         1-3
აქტიური მონაწილეობა.
ყოველთვის მონაწილეობს საკლა
სო მსჯელობაში და ხშირად წარმართავს მას.
ყოველთვის მონაწილეობს.
როგორც წესი მონაწილეობს.
იშვიატად მონაწილეობს.
გამართული და სწორი მეტყვე-
ლება.
გამართულად მეტყველებს;აქვს მდიდარი ლექსიკა,
და შემოქმედებითად
იყენებს ენობრივ -გამომსახველობით
საშუალებებს.
გამართულად მეტყველებს, იყე-
ნებ მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუციებს.
იცავს მართლმე-
ტყველების ელემენტარულ წესებს;მეტ-ნაკლებად გამარ
თულად საუბ-
რობს

ვერ იცავს მართლმეტყვე
ლების ელემენ-
ტარულ წე-
სებს;უჭირს გამართულად საუბარი.
საკუთარ აზრს დასაბუთებულად
წარმოადგენს.
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად
წარმოადგენს თავის მოსაზრებას.
თითქმის ყოველთვის ასა-
ბუთებს საკუთარ მოსაზრებას.
მეტ-ნაკლებად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას.
ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს.
სხვისი აზრის მიმართ პატივის
ცემის დემონსრი-
რება.
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმე-
ნილზე დაყრდნო-
ბით(უარყოფს ან ეთანხმება მას)კორექტულია და
ამჟღავნებს სხვისი
 აზრის მიმართ პატივისცემას.,მაშინაც კი როცა არ ეთანხმება მას.
უსმენს ხვებს და საკუთარ  მოსა-
ზრებას გამოთ-
ქვამს მოსმენილ-
ზე დაყრდნო
ბით.
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას.
არ უსმენს სხვებს;
არ აცდის სხვას საუბრისდამთა
ვრებას.



                     საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის შეფასების  რუბრიკა
ქულები,
კრიტერიუმები
      1-3
          4-5
           6-7
       8-10
საგაკვეთილო პროცესში აქტიური მონაწილეობა.
არ არის ჩართული
პერიოდულად ერთვება, მაგრამ არანაყოფიერ--ად

აქტიურია, მაგრამ მნიშვნელოვანი წვლილი ვერ შეაქავს.
აქტირია და შეაქვს დიდი წვლილი.
აზრების დამოუკიდებლად გადმოცემა
ვერ გამოთქვამს საკუთარ აზრს.
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრს.
გამოთქვამს საკუთარ აზრს, მაგრამ ზოგჯერ აკლია დამაჯერებლობა.
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი,დამაჯერებელი , არგუმენტირე-ბული.
მიღებული ცოდნის კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირება.
ვერ აკავშირებს.
ნაწილობრივ აკავშირებს.
აკავშირებს.
მიზნობრივად და კარგად აკავშირებს.
კონცენტრირე
ბა სამუშაოზე.
ვერ ახერხებს კონცენტრირებას

ცდილობს კონცენტრირებას, მაგრა ხში-რად ეფანტება გონება.

ძირითადად კონცენტრირებულია სამუშაოზე.
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში კონცენტრირებუ-ლია სამუშაოზე.
დროის ლიმი ტის დაცვა .
ვერ იცავს.
ნაწილობრივ იცავს.
თითქმის იცავს.
დროულად ასრულებს.
                                         
                              შემაჯამებელი სამუშაოს  შეფასების რუბრიკა.

      ქულები     კრიტერიუმები.       

            4
       5-6
            7 - 8
                          9-10
მასალის სწორად გაანალიზება.
არ აქვს წინა მასალა სათანადოდ შასწავლილი
ნაწილობრივ აქვს წინა მასალა შესწავლილი
კარგად იაზრებს და იყენებს შესწავლილ მასალას.
სანიმუშოდ ასრულებსმოცემულ დავალებას ცოდნის საფუძველზე.
დასაბუთებული მსჯელობის ფონზე შესრულებული სამუშაო.
ვერ ავლენს სათანადო ცოდნას ნამუშევრის შექმნისას.
ნაწილობრივ ახერხებს
სატანადო ცოდნის საფუძველზე დავალების შესრულებას.
კარგად ასრულებს დაკისრებულ მოვალეობას.
მყარი ცოდნის საფუძველზე ასრულებს დავალებას.
სამუშაოს სწორად გააზრება და შემოქმედებითობა.
ვერ ახერხებს მობილიზებას, უჭირს სამუსაოს შესრულება.
ნაწილობრივ აანალიზებს მასალას და ასრულებს სამუშაოს.
იყენებს შესაბამის ცოდნას და ასრულებსსამუშაოს.
მობილიზებულია და სწორად და ზუსტად ასრულებს მასზე დაკისრებულ მოვალეობას.
შესაბამისი ცოდნის გამოყენება და შემოქმედებითი აზროვნება.
ვერ აანალიზებს სწორად.
ნაწილობრივ იყენებს ცოდნის საფუძვლებს.
კარგად ასრულებს სამუშაოს.
მასალას აღიქვამს ზუსტდ და იყენებს მას სამუშაოს შესრულებისას.





                                                   დისკუსიის  შეფასების რუბრიკა
ქულები
კრიტერიუმები
    1-4
        5-7
7-8
9-10
საკუთარი აზრის არგუმენტირებულად დასაბუთება.

მისი არგუმენტაცია ბუნდოვანია , ზოგადია.მარტივად არის ან არ არის დასაბუთებუ-ლი
მისი არგუმენტაცია ნაწილობრივ ბუნდოვანია.
ცდილობს საკუთარი აზრი ჩამოაყალიბოს ორგანიზებუ-ლად,
საკუთარ აზრს აყალიბებს ორგანიზებულად,
ასაბუთებს არგუმენტებით.
სხვისი აზრის მოსმენა გათვალისწინე-ბა
არ ითვალისწინებს სხვების აზრს.
სხვისი აზრი მისთვის უმნიშვნელოა, რეაგირებს ფორმალურად.
ხშირად ისმენს და ითვალისწინებს სხვის აზრს. ცდილობს განავითაროს ან გააბათილოს, თუმცა ზედაპი-რულად.. 
ისმენს, ითვალისწინებს, ავითარებს , ან აბათილებს სხვის ზრს.
საწინააღმდეგო მოსაზრების გათვალისწინე-ბა
საწინააღმდეგო აზრები მისთვის მიუღებელია.  ავლენს ცინიკურ დამოკიდებულებას.   
საწინააღმდეგო აზრების მოსმენისას ემოციურია,ცდი-  ლობს დაასაბუთოს, თუმცა ბუნდოვ-      ნად.
არ ეთანხმება, მაგრამ ცდილობს პატივი სცეს სხვის აზრს.
არ ეთანხმება,თუმცა პატივს სცემს სხვის აზრს ა აბათილებს არგუმენტირებუ-      ლად.
დასკვნების გამოტანა.
არ ცდილობს დასკვნების გამოტანას, მხოლოდ აზრების გამოთქმით შემოიფარგლება.
იშვიატად გამოაქვს დასკვნები და  აზრებს აყალიბებს.
დისკუსიის პროცესში გამოაქვს დასკვნები.
დისკუსიის პროცესში გამოაქვს დასკვნები,აჯამებს,  აანალიზებს ზემოთთქმულს.
რეგლამენტის დაცვა.
რეგლამენტს არ ითვალისწინებს.
ნაკლებად ითვალისწინებს, ცდილობს ხანგრძლივი საუბრით ,, მონუსხოს“ კლასი.
გამოაქვს დასკვნები, აანალიზებს, თუმცა არ ყოფნის მოცემული დრო.
დისკუსიისპროცესში გამოაქვს დასკვნები, აჯამებს,აანალი  ზებს ზემოთ -თქმულს მოცემულ დროში.


















                                     

Комментариев нет:

Отправить комментарий